Liten, billig bil?
Jag behöver en billig, liten, smidig bil att ha i stan för att köra korta sträckor med, skjutsa barn med o.s.v.
Vilken ska jag ha? Har ni något förslag?
Jag behöver en billig, liten, smidig bil att ha i stan för att köra korta sträckor med, skjutsa barn med o.s.v.
Vilken ska jag ha? Har ni något förslag?
Budget? Årsmodellstanke? Kan du göra något själv?
Ska den vara billig i inköp, billig i drift, billig i service, billig skatt?
Hur liten kan du stå ut med?
Nej, jag kan inte fixa något själv med bilar, men har familj som kan det.
Budget: max 35000 i inköp. Jag ska bara ha den till och från jobbet och att skjutsa barnen.
Årsmodell är inte så viktigt, typ -04 kanske. Att den är billig i skatt, bensin och att den är i bra skick är viktigare. Max 10-15000 mil.
Har tittat lite på Toyota Yaris och Toyota Aygo.
Kia Picanto
Älskar min Renault clio.
Kia Picanto. Är billig i drift, billig skatt (500kr/år) och är förvånansvärt rymlig inuti. Enda negativa är ett litet bagageutrymme. Jag är iallafall supernöjd med min ????????
Oj skulle inte vara frågetecken i slutet av mitt inlägg, sorry ????
Ah nu fattar jag, blir det av mina smilisar...hm konstigt :)
Miltalet är inte speciellt viktigt, det är noggrannare hur den är skött. I den prisklassen är nog Yaris ditt bästa alternativ. Finns några alternativ så som clio, astra, fiesta, focus, civic, och så vidare men en rostfri yaris håller nog högst kvalité, om än det inte är en speciellt underhållande bil.
Du bör titta på SAAB 9000.
STOR bil, säker bil, billig bil=alla kan serva bilen, skön att köra, barnen får god plats där bak utan att bråka.
Mitsubishi Colt respektive Mitsubishi Space Star
Den funkar även bra vid snö och halka
[URL=www.pic-upload.de/view-25999883/Fahrt3.jpg.html][IMG]www11.pic-upload.de/31.01.15/dha2qzvaxt8n.jpg[/IMG][/URL]