• Anonym (förvirrad)

jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det

Vi har varit ett par i cirka 1 år, vars ett barn från tidigare förhållande. Älskar verkligen varandra på ett sätt jag aldrig torde fans...vi har det helt perfekt tillsammans. Vi har båda vetat att jag inte haft något skydd och kört på som vanligt. Jag har ju självklart velat ha ett gemensamt barn medans han inte velat. Nu är jag dock gravid och han vill inte ha barnet för han rycker tide. Inte passar. Han har ett hus han bygger på vilket gör att han inte tycker han har tid. Jag bara gråter och gråter och gråter...det tar aldrig slut. Vill inte döda mitt barn!!!

• Svar på tråden jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det
  • SupersurasunkSara

Ja du. Han har vetat att du inte haft skydd så han får stå sitt kast nu och inse att du har bestämmanderätten. Du får dock bereda dig på att ta hand om barnet helt själv.
    Jag förstår hans känsla, att skaffa barn eller ha små barn och samtidigt bygga /renovera är absolut inte det bästa läget. Särskilt inte som ni bara varit tillsammans i ett år.

Men valet är ditt och bara ditt. Tänk dig ett scenario dr du tar bort barnet för hans skull, kan du leva med honom då utan bitterhet? Utan att kasta detta i ansiktet på honom vid gräl?

• Anonym (kikki)

Som ovanstående säger! han visste om att ni hade oskyddat och sedan kommer du faktiskt gå runt 8-9 månader med barnet i magen så han får väl se till att bygga färdigt huset då innan..
    Dessutom så stannar inte livet upp bara för att man fått barn. han kan faktiskt fortsätta bygga/renovera färdigt huset även med en nyfödd han behöver ju inte bara vara där 24 timmar om dygnet...
    Ni får ju kompromissa helt enkelt!

• Anonym (förvirrad)

Usch, detta är verkligen super jobbigt!!!! Han är så kall, jag försöker förklara vad jag känner men inget går fram.

• Anonym (förvirrad)

Det känns inte som att jag kan göra abort och sen låtsas som det regnar och vårt förhållande fortsätter som inget hade hänt....

• Anonym (.......)
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-11-04 07:32:28 följande:
    Det känns inte som att jag kan göra abort och sen låtsas som det regnar och vårt förhållande fortsätter som inget hade hänt....

Nej självklart inte. Du får välja mellan abort eller att bli ensamstående mamma till 2 barn med olika pappor:( Tråkigt läge. Men det är bättre att du förstår att ni INTE kommer bli en lycklig familj än att du försöker lura dig själv och tro att saker kommer ändras.

Det är så vanlig att kvinnor tänker "han kommer älska barnet när det väl kommer och vi kommer bli så lyckliga" och sedan blir dom besvikna och känner sig lurade när dom sitter där ensamma med ett barn. Han är i alla fall rak med vad han tycker så du vet vilka alternativ du har  
  • SupersurasunkSara
    Anonym (.......) skrev 2013-11-04 07:48:46 följande:

Nej självklart inte. Du får välja mellan abort eller att bli ensamstående mamma till 2 barn med olika pappor:( Tråkigt läge. Men det är bättre att du förstår att ni INTE kommer bli en lycklig familj än att du försöker lura dig själv och tro att saker kommer ändras.

Det är så vanlig att kvinnor tänker "han kommer älska barnet när det väl kommer och vi kommer bli så lyckliga" och sedan blir dom besvikna och känner sig lurade när dom sitter där ensamma med ett barn. Han är i alla fall rak med vad han tycker så du vet vilka alternativ du har  
    Ja precis, många tror att männen ändrar sig. Visst finns det de som gör det, men om man bereder sig påa tt bli ensam om barnet så kommer allt annat som en bonus och man slipper bli besviken och lägga kraft på något som inte kommer att ske. Bättre spara all kraft till barnet/barnen och sig själv. 

Gör du abort så kommer du (antagligen) bli singel, gör du inte abort blir du (antagligen) singel. Hur du än gör har du arslet bak. Det du måste bestämma dig för är om du vill bli singel med eller utan ett barn till.
  • MadHatter

Han vill att du ska avbryta en planerad graviditet för att det inte passar så bra i hans husbyggarplaner?

Ja, du. Du har två saker att ta ställning till: vad anser du är rätt gällande fostret?

Är din sambos beteende något du kan ha överseende med/förlåta?

• Valhall

Har "män" missat sexualundervisningen helt? Eller är den nedlagd nu för tiden?

"Suck".......Skäms å mitt köns vägnarGråter.......  

Svårt att ge dig bra råd, då det kan gå åt vilket håll som helst..om du behåller, så kanske han hinner smälta det och blir en pappa, eller så blir det du som får bära hela lasset själv...

Och om du gör abort, så finns risken att du blir bitter och att förhållandet  tar slut pga det....... 

Önskar dig all lycka, hur du än gör{#emotions_dlg.flower} Ps, SupersunkSara har rätt i det hon skriver, så lyssna på henne!

• Ramborg

Jag håller med Valhall. Hur tror han barn blir till egentligen? Storken kommer flygande med ett litet knyte i näbben?

Det här barnet är önskat och planerat av båda föräldrarna eftersom båda visste om att de hade oskyddat sex. Allt annat är efterhandskonstruktioner från hans sida och han har inte rätt att ens öppna munnen i frågan. Var glad åt din graviditet! Och säger han något annat så avbryt omedelbart och lyssna inte på honom!

42.
  • Anonym (.......)
    Ramborg skrev 2013-11-04 08:27:44 följande:
    Jag håller med Valhall. Hur tror han barn blir till egentligen? Storken kommer flygande med ett litet knyte i näbben?

Det här barnet är önskat och planerat av båda föräldrarna eftersom båda visste om att de hade oskyddat sex. Allt annat är efterhandskonstruktioner från hans sida och han har inte rätt att ens öppna munnen i frågan. Var glad åt din graviditet! Och säger han något annat så avbryt omedelbart och lyssna inte på honom!

Hon kan avbryta honom hur mycket som helst och han får skylla sig själv osv... Men det ändrar inte det faktum att TS sambo inte vill ha barnet. Oavsett om han är helt korkad och inte fattat någonting så kommer barnet antagligen INTE få en engagerad pappa och TS kommer antagligen bli ensamstående.

Bara för att han är dum i huvudet och borde fattat att det blev barn så kan man inte tvinga honom att leka "lyckliga familjen."  Han har all rätt i världen att fly långt bort från TS och aldrig ha kontakt med henne eller barnet. Det betyder inte att det är det snällaste eller mest moraliska att göra, men han har all rätt att göra det.
Svar på tråden jag vill inte döda barnet....han vill inte ha det