Mitt ex har en livförsäkring på mig - vad göra????
Häromdagen fick jag redan på att mitt ex fortfarande har en livförsäkring på mig som vi tecknade för 15 år sedan när vi var tillsammans. Vi separerade efter 14 år och tre barn tillsammans, och idag är jag gift med en ny man och ytterligare ett barn.
Det känns jättemärkligt och jag sa till honom att det inte känns ok. Skall det finnas en livförsäkring så skall den gå till våra barn och knappast till honom!!!
Jag står precis i begrepp att se över vårt försäkringsskydd och försöker nu ta reda på vart den är tecknad för att försöka säga upp den. Men det är som att leta efter en nål i en höstack!
Eftersom det är han som äger försäkringen, är det till honom räkningarna kommer och han vägrar att tala om vart den är tecknad. Själv minns jag det inte - det var så många år sedan!
Han själv anser att det är självklart att han "ska" ha en livförsäkring på mig om jag dör.
Och ja- hade det varit så att vi gemensamt tagit ett beslut att försäkra varandras liv till ett visst belopp hade det varit en sak - men så är inte fallet. Utan han har smugit med denna försäkring och är inte heller intresserad av att göra om något.
Under de förutsättningarna tycker jag bara att det känns makabert! Mina barn skall självklart få något när jag dör - men knappast mitt ex.
Hur tusan ska jag hitta rätt bolag och tänk om man inte ens kan riva upp den???