Anonym (?) skrev 2013-11-05 11:14:50 följande:
Just nu känner jag bara för att lägga ner allt. Familjeliv verkar inte vara en "familj" där man stöttar, hjälper varandra och finnas där för andra. Trodde nämligen detta om denna sida då jag hört andra säga så gott om denna sida.
Men här inne verkar det mest snurra folk som vill kränka eller på något sätt trycka ner den som bara ligger. Synd eftersom man hade gärna kunnat prata med någon som kunde ge lite hopp till den som redan har hoppet ute egentligen..
Men säger tack och hej till detta nu.
Till Anonym(Samma tankar) jag hoppas du får ditt efterlängtade plus och att allt går din väg. Håller mina tummar för dig!
Nej, tyvärr är det ingen trevlig sida längre. Gäller inte bara under denna rubrik, det är vidrigt hur man blir behandlad som styvförälder här också. Man vill bara få dela sina tankar med andra likasinnade, men det är svårt. Kanske finns andra forum som är bättre, kanske har FL blivit för stort...
Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig. Hade varit roligt att veta hur det går, men jag förstår att du tröttnar efter så lång tid och så många negativa och oförstående ord här. Ha det bra och lycka till med allt!
Anonym (Lisa) skrev 2013-11-05 11:51:01 följande:
Jag går hos en grymt duktig grekisk fertilitetsläkare, han har studerat tusentals kvinnor och deras graviditetssymptom. Jag får skriva ner hur jag mår och vad jag upplever varje dag. Han använder detta för att utgå ifrån när han ska sätta in sin behandling på mig. Jag har ett överaktivt immunförsvar som mobiliserar och tar död på ett befruktat ägg redan dagar efter ägglossningen.
Så jo, det går - många kvinnor - kan känna vad som händer i kroppen.
Har känt mig löjlig och dum som varit så säker så många gånger på att något har varit på gång - särskilt med alla tykna kommenarer från andra som tror sig veta att ingen kan känna något och att det är helt onödigt att reflektera innan pluss.

Hade jag trott på det hade jag aldrig blivit gravid, aldrig nått fram till pluss eftersom ägget redan slagits ut.
Ja just det med den grekiska läkarens hjälp har jag lyckats plussa. Mitt grav.tecken (som alla andra gånger jag trott att att det blivit en befruktning, 2-3 ggr per år) började redan fyra dagar efter ägglossningen. Blev gravid i naturlig cykel. När jag gjorde alla IVF i Sverige så ansågs jag inte ens kompetent nog att avgöra om min mens startat efter försöket eller inte och att jag drabbades av "influensa" dagar efter återförandet - varje gång - det var bara slumpen.
Så nu har det "slumpat" sig så att när jag fick dropp av läkaren så fort jag kände mig av befruktningen så hoppsan hoppsan så plussade jag.
Skönt att höra att allt gått bra för dig! Man blir ju idiotförklarad då man tycker sig känna av vissa typiska symptom så det är bra att någon berättar att det är möjligt. Lycka till med ditt mirakel! :)