• Anonym (linslus)

kontaktlinser ska det kännas så här

hej! är andra dagen jag använder linser och tycker det känns som jag har något i ögat hela tiden. Försvinner den känslan efter ett tag eller är det något fel? hur lång tid tog det innan ni vande er?

• Svar på tråden kontaktlinser ska det kännas så här
  • LillGris

Har du satt dem åt rätt håll? När jag eåkar sätta in en fel skaver det liksom och stör, när de sitter rätt känns fdet inte alls.

• LillGris

Med tanke på hur jag stavar kan man tro att jag helt glömt linserna idag...

• Fatheya

Jag skaffade nyligen linser igen och det tog några veckor innan jag vande mig. Kan inte beskriva känslan riktigt men jag hade något i ögat, det skavde inte och jag hade inget behov av att försöka ta ut linsen. Kanske att det var lite lite torrt.

Men jag säger som de andra ta ut linsen och kolla så att den sitter åt rätt håll och rengör den.  

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • vampyria2

Nu är det ehhem 28 år sedan jag skaffade linser så en del har ju hänt sen dess men jag kommer ihåg att optikern sa att det kunde kännas som lite små grus i ögat första veckan och man skulle börja försiktigt och inte ha linserna i för länge men att man skulle vänja sig vid det.

Men som nån skrev kolla att de är åt rätt håll. 

• IsDimma

Jag får så när jag byter linssort. Men det brukar gå över på en vecka typ.
    Och hade även så första gången jag köpte linser, plus att dom hoppade ut ibland själv. Men det gav med sig med tiden även om det tog ett tag.

• Anonym (linslus)

tack så mycket för era svar! de har bokstäver tryckta på sig så att man ska se att de är på rätt håll, så jag har satt in dom rätt. kanske är för att jag inte är van. Hur sätter ni in era? har ni något bra tips?

• eDantes

Jag har haft "grusproblem" med i princip alla linser utom Acuvue Oasys. De är skitbra!

• MinnaQ

Jag har använt linser i 10 år och känner fortfarande så när jag tagit ett nytt par.
    Det brukar gå över på 2-3 dagar för mig iallafall. Vissa linser har ju ett litet streck som ska sitta i nederkant men det borde du blivit informerad om. Om det är mjuka linser så kan dom även vända sig åt fel håll,lägg dom i handflatan och häll lite linsvätska över så ser du om dom vill "vända" sig. 

Svar på tråden kontaktlinser ska det kännas så här