• Anonym (Ungmamma)

Är mitt val egoistiskt?

Hej. Jag har en son på 4,5 år och en på snart 11 månader. Jag är gravid i vecka 5 och vi vill egentligen behålla det. Men nu har jag börjat tveka för de är så att jag är ganska överviktig och har länge velat göra en gastrikbypass operation för min hälsa. Men nu är min fråga är jag egoistisk om jag gör abort och gör min operation o sen blir gravid? Eller ska jag föda o sen göra min operation? Jag är så kluven och har absolut ingen aning om va jag ska göra :(. Sambon säger de är mitt val men ändå :-/

• Svar på tråden Är mitt val egoistiskt?
  • Anonym (Hur många)

Hur många barn vill du ha? Om du inte är färdig med barn tycker jag att du ska behålla, och göra operationen när du är klar.

Passa på att lägga om kost och motion nu med en gång också

• Anonym (Ungmamma)

Jag är gravid nu men om jag gör abort o opererar mig så får jag bli gravid 2015. Jag vill ha 3-4 barn :). Har lagt om kosten och mer motion.

• Anonym (vänta)

En vän till mig ville göra en sån operation men fick inte för att hon ville ha barn. Läkarna rekommenderade henne att skaffa de barn hon vill ha först och göra operationen efter. Graviditeten kan bli mycket jobbigare när man gjort en sån op. Behåll barnet och vänta säger jag. Varför så brottom med att gå ner i vikt? du har många år framför dig.

• Anonym (Ungmamma)

Tack det värmer . Vet ej egentligen varför jag har bråttom ? För jag vill må bättre :)

Svar på tråden Är mitt val egoistiskt?