• jennii89

v25. Barnet ligger långt ner.

Hej! Jag är gravid med mitt första barn och undrar nu lite ang. Barnets position i magen. Hon har hela tiden rört sig o buffrat i höjd med höftbenen. Nu e hon väl lite längre upp o buffrar, i navelhöjd men händer fortfarande att hon är nere vid höftbenens höjd. Är detta verkligen normalt? Att barnet ligger så långt ner?

• Svar på tråden v25. Barnet ligger långt ner.
  • jennii89

Vill tillägga att ovanför naveln händer aldrig. Navelhöjd e max....men oftast är hon en bra bit under... e orolig när hon ligger så långt ner.

• Erizajo

Vad säger barnmorskan? Jag tror inte det är någon fara, man brukar inte känna så mycket så högt upp förrän i slutet av grav. I v 25 är h*n ju inte så stor typ 8-900 g så h*n tar inte upp så mycket plats än. Slappna av och njut av din graviditet i stället! Grattis!

• jennii89
    Erizajo skrev 2013-11-05 08:15:10 följande:
    Vad säger barnmorskan? Jag tror inte det är någon fara, man brukar inte känna så mycket så högt upp förrän i slutet av grav. I v 25 är h*n ju inte så stor typ 8-900 g så h*n tar inte upp så mycket plats än. Slappna av och njut av din graviditet i stället! Grattis!

Jag har inte pratat med henne om det. Får kanske ringa o rådfråga imorgon när hon har teletid. Tack för ditt svar! :)
Svar på tråden v25. Barnet ligger långt ner.