• Miss Olsen

Malmö/Lund/Ystad?

Ni som fött nu under hösten, vart födde ni? Hur var er upplevelse av det sjukhuset? Jag väntar mitt andra barn och är beräknad i februari. Födde i Malmö förra gången men vet de har gjort en del omruckader... Bl.a. får man åka till patienthotellet i Lund om man inte väljer att åka hem efter 4 h. Hur ser det ut på de olika BB:n? Vilka möjligheter finns till enkelrum? Inte jätteglad över att man ska dela rum i värsta smittmånaden. Blev akutsnittad förra gången och hoppas inte på det denna gången men vill kunna förbereda mig om så är fallet... Gör man snitt i Ystad förresten? Tacksam för all info.

• Svar på tråden Malmö/Lund/Ystad?
  • turkos77

Snitt gör man i ystad. Jag ska göra mitt där.

• one fine day

puff puff , finns det några fler här som nyligen fött i Ystad? Berätta gärna om era upplevelser!

• Sinni

Jag har inte fött än men ska föda i Ystad. Det känns som ett lagom litet sjukhus, med gott rykte och tja - jag har bara en riktigt bra känsla omkring det. Jag vill också gärna höra lite från andra som fött där. Så jag hoppar in i tråden lite =)

• Miss Olsen

Okej jag vet bara de sa med dottern (föddes mars -11) att det var tur jag var i Malmö eftersom det blev akutsnitt. Har det ändrats eller har de haft det hela tiden? Vad har de för eftervård där då, ngn som vet?

• one fine day

Jag väntar mitt tredje i Feb. Födde de andra två på UMAS och ja... första gången var jag nära döden, andra gången gick allting fint utsn komplikationer.. Nu vill jag prova ngt annat, har bara fått för mig att jag skall föda i Ystad... Men set känns som att alla skall föda i Ystad nu, så min bm sa just igår att de är så belastade i Ystad också...

• MariiaF

Jag kan varmt rekommendera Lund och patienthotellet. Jag har fött där och kommer också om det finns plats föda där igen. 

Personalen var jättebra, dock fick jag tjata för att få komma in. Patienthotellet är som ett hotell där du sköter dig själv i eget rum och egen toalett.

Blir det komplikationer får du hamna på BB och där är inte säkert att du får eget rum och det är osäkert om pappan /anhörig får stanna. 

Svar på tråden Malmö/Lund/Ystad?