• Sweetii

sipprar lite fostervatten

Ja precis, var inne i v.23+5 för jag sipprade lite (ytterst lite) fostervatten. Tappen var inte påverkad men moderkakan låg väldogt långt ner plus att jag fick bryckanyl spruta pga onda förverkar (sammandragning). Fick vara kvar timmar på sjukan för att se så allt lugnade sig. Eftet det lugnat sig fick jag åka hem med strikta order om att ta de lugnt och lämna urinprov varje morgon tills de inte visar nått längre. Men en fråga jag fick igår av en tjej.. är det hål på hinnan läker det väl inte? Då är de väl på g? Är nu i v.25+3 och proverna såg bra ut redan efter 4de dageen. Har jag blivit tagen på allvar av sjukvården eller är detta farligt ännu? Vore tacksam för svar. Kram

• Svar på tråden sipprar lite fostervatten
  • Modernmom

Om det är hål i fosterhinnan ska man egentligen föda inom 72h pga infektionsrisken, men jag vet inte hur de resonerar när det är så tidigt. Det kan ju hända att de ger dig antibiotika för att förhindra ev infektioner.

• Bibi84

Mitt vatten gick i vecka 31, vattnet fylls ju på hela tiden och jag antar att du har fått antibiotika och att dom kollar dig regelmässigt. Jag låg inne på sjukhuset fram till att dom ville sätta igång mig i v. 34.

• Mercurialis

Jag fick tidig vattenavgång i vecka 32+3, när jag väntade första barnet. Sedan läckte jag fostervatten fram tills jag blev igångsatt i veka 36+1. För att minska riskerna för infektion, fick jag antibiotika intravenöst de första åtta dygnen och därefter kollade jag tempen två gånger per dag för att upptäcka tecken på infektion.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Nyponet01

Dessutom sa dom till mig när jag födde 3dje barnet att det inte bara är en hinna utan flera! Minst 3! Mitt vatten gick under värk arbetet men ändå föddes bebin med segerhuva (hinnor över huvet). Då undrade jag hur det var möjligt då vattnet gått o hinnan borde brustit. Då fick jag förklaringen om hinnoRNA! Tryggt att det finns flera stöt dämpare!

Svar på tråden sipprar lite fostervatten