slutat med p piller, gravid eller skengravid?
Hej!
Jag slutade med P-piller och tog det sista blåa pillret i Cilest 28 kartan den 11 oktober. Jag fick blödningar därefter och funderade aldrig på om det var som vanligt eller inte. Vi har haft oskyddat sex (utan kondom) säkert den 11e, 12e eller 13e okt om inte mensen kom. Har dessvärre inte så bra koll. Sedan efter att jag haft blödningar har vi kört med kondom. Kring den 23e okt fick jag väldigt tjocka flytningar, vilket fortsatte under många dagar. Jag har nu hög temperatur och har nog haft det en vecka iallafall. Min mage känns hårdare än vanligt, jag har lite molande värk. Ibland ont i huvudet. Ömma och förändrade bröstvårtor. Illamående som kommer och går. Och när jag läste om symptom på graviditet så kan jag kryssa i allt för många. Min mens väntas komma på lördag den 9e november och brukar dröja en två dar att "komma igång" om det följer samma som när jag gick på p-piller, vilket den har gjort de fyra åren jag gått på dem. Jag har tagit grav test och fått negativt, men det är ju alldeles för tidigt ändå, så de säger väl absolut ingenting egentligen..
Nu till min undran, hur stor tror du risken/chansen är att jag är gravid? Och vilken dag är säkrast att testa?
MVH