Baka med barn
Har bakat några gånger med min son som nu är 1 år och 10 månader. Han står visserligen mest och leker med vatten, men han tycker det är jätteroligt att vara med och baka.
Vad brukar ni baka med era barn i samma ålder?
Har bakat några gånger med min son som nu är 1 år och 10 månader. Han står visserligen mest och leker med vatten, men han tycker det är jätteroligt att vara med och baka.
Vad brukar ni baka med era barn i samma ålder?
Min dotter blir tre om några dagar men har bakat med henne relativt länge, vi brukar baka kolasnitt, hallongrottor, mördegskakor som vi dekorerar med strössel, gaffelkakor. Hon är även med och bakar sockerkaka. kladdkaka och liknande :)
Konstigt formulering från TS tycker jag. Jag bakar inga särskilda barnsaker med mina barn, hon är med och bakar det jag bakar.
Vi bakar bröd, kakor, bullar, pizza. Varför göra skillnad på vuxenbak och barnbak?
Jag bakar oftast rawfood. Alltså bakar utan smör, mjöl och socker. Det går hur bra som helst. Hon är jätteduktig.
Ok! Hur gör man tigerkaka?
Bullar, sockerkaka, småkakor, paj. Hon vill alltid vara med. Hon får röra och får sen en bit deg. Och så får hon slicka bunken efteråt
Jag har också en liten fråga som ändå hör lite hemma i denna tråd. :) Bakar ni chokladbollar med era barn? Och i såna fall, vilken ålder är det på barnen?
Har fått det tipset många gånger, men är så tveksam i och med att det är så himlans sött... Känns mer som godis än bak, fast å andra sidan är det inte mer socker i det än t.ex muffins eller kolasnittar.. Hum hum.
Vi bakar det då och då, från barnen var ett. Vi äter 1-2 småkakor eller liknande som efterrätt och ibland fikar vi som mellanmål. Det varierar men vi äter inte massor på en gång bara för vi har bakst
Vi bakar allt möjligt. Jag mäter upp och han häller ner det i bunken och vispar. Han är gärna med och lagar mat också.
Han får vara med när det passar helt enkelt. Sonen blir två i januari
Konstigt formulering från TS tycker jag. Jag bakar inga särskilda barnsaker med mina barn, hon är med och bakar det jag bakar.
Vi bakar bröd, kakor, bullar, pizza. Varför göra skillnad på vuxenbak och barnbak?
Jag bakar oftast rawfood. Alltså bakar utan smör, mjöl och socker. Det går hur bra som helst. Hon är jätteduktig.
Bakar mycket med mina barn, ena 8 år och andra 2 i januari. Hjälper minsta fylla måtten så får hon hälla i.
Man kanske inte bakar när man gör pepparkakor på färdig deg, Men det gjorde jag o dottern när hon var så gammal och det var en hit! Kavla, trycka, lägga upp på plåt... Kul! Men det mesta går nog bra att baka, låta dem vara med o måtta ingredienser. Bullat som måste jäsa är väl kanske inte så kul förstås att baka i den åldern? :)