• Anonym (SaHo)

Fler som ska påbörja IVF november 2013??

Hej

Jag väljer att vara anonym då många av mina bekanta är medlemmar här. Mina närmaste vänner vet om vår kamp. En kamp att få till ett syskon till vår älskade dotter <3

Det har nu gått över 3 år sedan vi startade "projektet skaffa ett syskon". Jag hade ju hört att det var normalt att det kunde ta uppåt ett år så jag tänkte inte så mycket på att vi inte lyckades. Men då det började närma sig två år så kollade jag o min sambo upp oss. Jag fick då veta att jag har endometrios som förmodligen är det som sätter stopp :(

Jag har hunnit med en operation. Tog sedan kontakt med en privatläkare som ansåg att operationen mer förvärrade än gjorde nytta :/ Men skam den som ger sig. Vi ska nu påbörja vårt första IVF-försök. Imorgon ska jag ta min första spruta. Jag behövde aldrig ta nässprayen pga att jag har ätit 2st Provera 10mg/dag i snart ett år.

Är det någon fler som vill stötta/stöttas under er resa mot ert första barn eller syskon?!

Kram S            

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november 2013??
  • hani79

Hej.

Har en dotter på snart tre år och kommer nu vilken dag som helst dra igång syskonförsök nr 4 via IVF. Dottern kom till på första försöket via IVF men nu har vi hållt på ett år snart med misslyckade behandlingar. Min sambo hade en testikeltumör för 4 år sedan så han fick ta bort den ena testikeln och den andra har varit dålig men nu för ett år sen visade det sig att det inte finns några spermier kvar. Så försök nr tre var med donatorspermier och då fick jag ett tidigt missfall. Väntar på mensen som borde komma typ idag för att sätta igång nästa försök.

Hur gammal är er dotter?   

• Anonym (FET 2)

Jag ska göra FET nr 2 (frozen embryo transfer) denna månad. Har gjort två icsi= minus, FET nr 1=missfall. Det blir stimulerat försök så jag ska börja med femanest tabletter när jag får mens. Har fått avbryta försöken flera gånger när vi försökt ostimulerat.

Jag och min man har försökt få barn i över 3 år, vi har ställt in oss på adoption så detta är sista försöket med de embryon vi har kvar men vågar inte hoppas. Vårt problem är manlig faktor och nu verkar jag ha fått pcos så chansen är typ 0 att lyckas på egen hand.

Håller tummarna att ivf fungerar för er.

• Anonym (SaHo)
    hani79 skrev 2013-11-06 11:29:12 följande:
    Hej.

Har en dotter på snart tre år och kommer nu vilken dag som helst dra igång syskonförsök nr 4 via IVF. Dottern kom till på första försöket via IVF men nu har vi hållt på ett år snart med misslyckade behandlingar. Min sambo hade en testikeltumör för 4 år sedan så han fick ta bort den ena testikeln och den andra har varit dålig men nu för ett år sen visade det sig att det inte finns några spermier kvar. Så försök nr tre var med donatorspermier och då fick jag ett tidigt missfall. Väntar på mensen som borde komma typ idag för att sätta igång nästa försök.

Hur gammal är er dotter?   

Vår dotter är 5 år. Vi blev gravid med henne efter 3 månaders försök. Så tanken att inte kunna få ett syskon till henne fanns ju inte. Men som sagt, antagligen är det endometriosen som sätter stopp :(

Jag tog första sprutan nu ikväll. Det gick bra, har gruvat mig lite inför detta. Hoppas man slipper biverkningar :/ Ibland undrar jag vad jag gett mig in på... Har ju endast en tanke i huvudet o det är ju att detta ska gå bra! Men hur kommer jag reagera om det inte gör det :( Antagligen lär jag bryta ihop. Min sambo vill endast testa 3 ggr då han tycker att det är mycket pengar och tycker inte att vi ska utsätta oss för detta nå mer om det inte tar sig på dessa 3 försöken...

Håller tummar o tår att det ska gå vägen för er :)    
  • Anonym (SaHo)
    Anonym (FET 2) skrev 2013-11-06 13:49:49 följande:
    Jag ska göra FET nr 2 (frozen embryo transfer) denna månad. Har gjort två icsi= minus, FET nr 1=missfall. Det blir stimulerat försök så jag ska börja med femanest tabletter när jag får mens. Har fått avbryta försöken flera gånger när vi försökt ostimulerat.

Jag och min man har försökt få barn i över 3 år, vi har ställt in oss på adoption så detta är sista försöket med de embryon vi har kvar men vågar inte hoppas. Vårt problem är manlig faktor och nu verkar jag ha fått pcos så chansen är typ 0 att lyckas på egen hand.

Håller tummarna att ivf fungerar för er.

Har ni fått svar på varför ni inte kan få barn? Eller är det ofrivillig barnlöshet? Det är så orättvist att någon ska behöva genomgå detta.

Många säger, ja men ni har ju iaf ett barn. Ja och det är jag sååå lycklig över, men det tar inte bort smärtan att inte kunna få ett syskon :,(   

Jag hoppas verkligen att det är er tur nu :)

• Anonym (FET 2)
    Anonym (SaHo) skrev 2013-11-06 21:44:37 följande:

Har ni fått svar på varför ni inte kan få barn? Eller är det ofrivillig barnlöshet? Det är så orättvist att någon ska behöva genomgå detta.

Många säger, ja men ni har ju iaf ett barn. Ja och det är jag sååå lycklig över, men det tar inte bort smärtan att inte kunna få ett syskon :,(   

Jag hoppas verkligen att det är er tur nu :)

Lågt antal spermier är huvudproblemet, men jag verkar inte ha äl alla gånger heller.

Precis, man längtar ju inte mindre även om man redan har ett barn, man kan inte jämföra sin smärta med någon annans, alla upplever det olika.

Jag väntar på mens nu så jag får börja med Femanest, har haft mensvärk i tre dagar snart men ingen mens i sikte :( typiskt när man bara vill kunna börja.

Hur går det för dig med sprutorna?
  • hani79

Saho, hur går det med sprutorna? Själv är jag på dag 6 idag, Vul imorgon bitti. Vad kör du för sort? Jag har Menopur för första gången och la till Orgalutran igår, har tidigare kört Gonal-F och Orgalutran.

• Anonym (SaHo)

Jo det går bra med sprutorna, har tagit Gonal-F i 9 dagar, började även med Orgalutran i måndags. Är det bara jag som tycker att Orgalutran-sprutorna gör ont, jag blir alldeles rödfläckig på magen efter :(

Jag var på ul i måndags, då såg det bra ut, ganska många ägg, de var dock inte i rätt storlek än. Igår var jag på nästa ul, några av äggen hade blivit ok storlek, men därimot så hade inte östrogenvärdet höjts från i måndags :( Jag har fortfarande bra värde, men min läkare hade velat att det skulle ha höjts ännu mer. Jag inväntar svar idag om det ska avbrytas eller om vi får åka på äggplock till veckan (håller tummarna på att vi får fortsätta).

Jag har tagit 225 av Gonal-F men igår fick jag ta 300. Hur mycket tar ni? Enligt min läkare så tar jag en rätt hög dos. Vad är skillnaden på Gonal-F och Menopur?

Ha en fin fredag! :)        

• Anonym (SaHo)

Imorgon smäller det, då kör vi första försöket... Äggplock på schemat :)

Hoppas ni andra mår bra?  

• hani79

Saho, har inte varit inne på ett tag, hur gick det idag? Ja Orgalutran sprutorna känns en del, Menopur som jag tar för första gången känns massor också och jobbiga att blanda. Har kört Gonal-F de andra 4 gångerna och då för det mesta på 300 IE. Var på Vul idag och äggplock blir på fredag!

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november 2013??