• Malana

Erfarenhet krintg bard-kateter? Hur har det funkat för er. Så tacksam för svar :)

Gjorde hinnsvepning igår som eventuellt gjort verkan, haft blödningar och ökad smärta. Skall få en till imorgon, om inte förlossningen kommer igång innan torsdag skall jag sättas igång via bardkateter. Har aldrig varit med om detta så jag vore otroligt tacksam för lite erfarenheter kring detta :)

• Svar på tråden Erfarenhet krintg bard-kateter? Hur har det funkat för er. Så tacksam för svar :)
  • Löparnörden

Blev igångsatt med dottern som nu är 2,5. Efter närmare ett dygn med cytotec som knappt gav någon effekt hade jag öppnat mig så pass mycket att det gick att sätta bardkateter. Det bestämdes att bm skulle komma och dra i den en gång i halvtimmen för att få ut den och få mig att öppnas mer. Från början kändes den bara som mensvärk, sedan började det göra rejält ont så jag fick alvedon och jag blev illamående. Antar att det var när den passerade spinaetaggarna. Det var ingen behaglig upplevelse men så fort bardkatetern kommit ut släppte smärtan och illamåendet. Det gav i alla fall effekt för efteråt hade jag öppnat mig så mycket att bm kunde ta hål på hinnorna så att vattnet gick. Att det sedan tog över ytterligare ett halvt dygn innan dottern kom ut är en annan historia. Men i efterhand var det värt allt och jag skulle gladeligen göra om det för att få mitt lilla underverk.

• Malana

Har fått veta att jag är så pass öppen att man kan börja med bardkatetern direkt. Tack för din berättelse

• Malana

Funderar också på om någon vet hur långt det måste vara kvar av livmoderhalsen för att det skall gå rent praktiskt.

• Linda 23

Jag hade 50% bibehållen cervix  när jag blev igångsatt med bard och öppen för ett finger. Det tog 8 timmar allt som allt :)

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 Emil-10♥
Svar på tråden Erfarenhet krintg bard-kateter? Hur har det funkat för er. Så tacksam för svar :)