Jag ser ingen anledning att tvivla på att det var Bin Ladens grabbar som låg bakom. Alla bevis pekar på det. Sedan finns det en massa konstiga typer som påstår att den "officiella versionen" inte stämmer. Jag har läst mängder av argument, sett timtal av videor o.s.v., men jag har inte sett någonting som kunnat peta hål i förklaringen att det var terrorister som låg bakom. Det är en av de mest granskade och utredda händelserna i historien och det har inte kommit fram några bevis för någon stor konspiration, förutom den som Bin Laden och Al Qaeda låg bakom.
Anonym (Eyes open) skrev 2013-11-05 16:47:41 följande:
Googla på David Icke (med en nypa salt), building seven, controlled demolition, Pentagon no airplane wreck, hole in Pentagon building too small osv. Nog är det en hund begraven alltid, men om det är ett inside job - vete f-n. Men inget förvånar mig när det gäller USA och Bush-administrationen. De ljög ju om kemiska vapen i Irak för att ha en ursäkt att invadera. Massor av barn och civila vuxna dog pga detta, så samvete har de nog inga, dessa utpekade jänkar.
Visst, om man googlar på detta så kommer fram hundratals länkar till forum och bloggar som skriver om detta med stor övertygelse och passion. Problemet är att ingen av dem är trovärdiga, jag har inte hittat en enda sådan sida som kan lägga fram bevis som håller för en närmare granskning. Påståendena faller ihop som korthus när man jämför med fakta.
Att USA:s regering var beredd att ljuga om kemiska vapen i Irak är inget bevis för att man iscensatte ett falskt terrordåd på hemmaplan som dödade tusentals människor och förstörde enorma ekonomiska värden. De är liksom så långtifrån varandra att det inte ens är jämförbart. Många låter sig tyvärr förblindas av tvivlet och hatet mot USA. Visst de kanske är hårdföra och hänsynslösa i många sammanhang, men även de har en gräns.
Vad gäller en knäppis som David Icke så får man nog ta det han säger med hela jävla kryddhyllan.