Anonym (Funderar) skrev 2013-11-08 16:22:45 följande:
Tack för all information! Jag tror att det säkert underlättar för er att han redan har egna barn. Min svåger och hans fru har ännu inga egna men dom har ett missfall bakom sig så han kan iaf göra någon gravid! Än så länge försöker jag och min sambo på egen hand och det är bara funderingar jag har, det ger mig ett lugn att tänka på alla möjliga slags alternativ ifall det inte skulle gå "naturligt".
Det tror jag med, det faktum att han har barn och att han erbjudit sig själv. Däremot så vet hans sambo inte om detta än och frågan är vad hon tycker. Jag själv skulle nog ha svårt för att min man skulle donera sperma till sin bror och hans sambo. Jag har väldigt svårt att släppa det där genetiska och att det "egentligen" är hans barn. Har samma problem när det gäller att själv ta emot donerad sperma, oavsett från svåger eller främling. Men vi är inte där än, nästa ivf kanske funkar. Eller den efter det..
Har ni fått bekräftat att felet ligger hos din sambo? Eller spånar du bara ifall att? Hur länge har ni försökt?