• Tihi

Ej djurtestat i EU men djurtestat i Kina. WTH?

Hur går det här ihop? Stora märken som Clinique, MAC osv säljs i Europa och där får man inte sälja djurtestade produkter vilket är toppen förstås. Men samma märken och produkter säljs ju även i Kina där produkterna måste djurtestas enligt lag. Så då är ju inte märkena som säljs i EU djurvänliga trots allt? Och vill man köpa djurvänligt så blir det väldigt svårt med andra ord att hitta något bra märke. Obestämd

• Svar på tråden Ej djurtestat i EU men djurtestat i Kina. WTH?
  • Tihi
    U never saw me skrev 2013-11-05 18:40:27 följande:
    Tråkigt men sant.
    Jag håller med men fattar ändå inte hur bolagen tänker och kommer undan med det. Det är ju djurtestat om det säljs både i EU och Kina vilket alla stora bolag verkar göra i dag. Så Urban Decay, Body Shop, Clinique, Smashbox osv går ju inte att köpa i nuläget? Vad går att köpa egentligen? Det enda jag är nästan säker på är att Lumene funkar för dom säljer inte i Kina så vitt jag vet.
  • U never saw me
    Tihi skrev 2013-11-05 18:48:26 följande:
    Jag håller med men fattar ändå inte hur bolagen tänker och kommer undan med det. Det är ju djurtestat om det säljs både i EU och Kina vilket alla stora bolag verkar göra i dag. Så Urban Decay, Body Shop, Clinique, Smashbox osv går ju inte att köpa i nuläget? Vad går att köpa egentligen? Det enda jag är nästan säker på är att Lumene funkar för dom säljer inte i Kina så vitt jag vet.
    Jag försöker också hålla mig till Lumene. Alla stora märken går tyvärr bort, men det är inte så mycket att göra åt saken känns det som. De tjänade väl troligtvis på att prioritera försäljningen i Kina trots att de missar många kunder som är djurvänner.
  • Aniiee
    U never saw me skrev 2013-11-05 18:52:08 följande:
    Jag försöker också hålla mig till Lumene. Alla stora märken går tyvärr bort, men det är inte så mycket att göra åt saken känns det som. De tjänade väl troligtvis på att prioritera försäljningen i Kina trots att de missar många kunder som är djurvänner.
    Helt klar prioriterar de en miljard potentiella kunder i kina (4,3 miljarder potentiella kunder i hela asien) mot 730 miljoner potentiella kunder i hela europa. Business sense. Inte roligt för djuren, men ekonomiskt vettigt.

(Jag är också emot djurförsök av kosmetika och sånt)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Tihi
    U never saw me skrev 2013-11-05 18:52:08 följande:
    Vet du om det finns något annat vettigt märke förutom Lumene? Även om jag skulle vilja använda hälsokostmärken så är det sällan dom håller bra kvalitet på ansiktskrämer och smink så det går tyvärr bort.

• Info01

The Body Shop och deras produkter finns inte i Kina. Kinesiska lagar kräver att man har djurtestat den kosmetik som säljs i landet och då The Body Shop inte testar på djur så finns de ej heller i Kina.

• Tihi
    Info01 skrev 2013-11-06 08:06:55 följande:
    The Body Shop och deras produkter finns inte i Kina. Kinesiska lagar kräver att man har djurtestat den kosmetik som säljs i landet och då The Body Shop inte testar på djur så finns de ej heller i Kina.
    Är du säker på att BS inte säljs i Kina? Inte för att det spelar någon roll då dom ägs av Loreal som testar hejvilt på djur. Vill inte stödja Loreal indirekt genom att köpa BS.

Finns det verkligen inga bra märken som inte testar på djur förutom Lumene?

Svar på tråden Ej djurtestat i EU men djurtestat i Kina. WTH?