Hoppa av universitetet?
Jag har snart läst fyra år på universitetet. Först en termin på tandläkarprogrammet, och därefter kom jag in på läkarprogrammet och har nu pluggat i snart 3,5 år.
Jag har nu extrem ångest då jag börjar inse att jag kanske inte alls vill bli läkare. Har alltid varit intresserad av teorin bakom hur kroppen fungerar och hur diverse sjukdomar påverkar den, men den här terminen har vi börjat med praktik, och jag trivs inte alls!
VAD SKA JAG GÖRA?!
Känns som jag sviker mig själv om jag hoppar av och att jag kanske ångrar mig i framtiden, å andra sidan har jag ångest varje dag över detta. Och jag känner att jag inget hellre vill än att jobba på exempelvis dagis eller liknande (har vikarierat med detta tidigare och älskade det).
Å andra sidan har jag utnyttjat 4 års studielån och därför räcker det inte för att påbörja en ny utbildning.
Känns också som jag sviker min familj som är stolta över att jag studerar till läkare... Vågar inte säga till dem att jag tror jag har valt fel. Känns som jag borde insett detta tidigare!?
Någon som har vart i liknande situation eller har några goda råd?!