Snusat i smyg i 2 år för min flickvän, vad göra?
Hej alla där ute!
Jag har ett stort problem. För ca 2 år sedan slutade jag med rökningen, och snusade för att kompensera detta. Snuset får mig att må så himla bra, då jag lider av ångest & panikångest får det mig att bli lugn och att "bli mig själv igen" Låter helt fel jag vet, men hellre använder jag mig utav snus istället för massa lugnande vilket förstör kroppen ännu mer.
Nu till problemet - Min flickvän avskyr snus, hon hatar det över allt annat. Pga detta döljer jag att jag snusar, vilket också påverkar vårt förhållande. Jag åker och handlar ofta, duschar, segar hem osv enbart för att kunna snusa..
NU har vi fått våran första lägenhet tillsammans och ska flytta om 1 månad. Vilket ska bli helt underbart! Men hur ska jag kunna fortsätta med detta barnsliga beteende och dölja något som jag faktiskt får göra. Är vuxen (19 år) och får göra precis som jag vill. Det är mitt val att jag vill snusa. Men jag är för feg för att kunna berätta det för henne.
Så snälla, kan någon komma med tips om hur jag ska gå tillväga? Vill inte sluta snusa då det får mig att må så bra. Har försökt och var snusfri i 2 veckor med hjälp av nikotinläkemedel, men blev så depp så jag började igen.
Tack på förhand!