• Höstbaby2006

Honung under graviditeten

Hej!

Läste idag i en bok att honung inte rekommenderas för gravida eftersom det kan öka risken för clostridium i fostrets tarmkanal. Detta var i en hälsobok för kvinnor, ingen vetenskaplig bok. Jag har ätit honung nästan varje dag hittills under graviditeten eftersom det inte varit omnämnt i listan över livsmedel jag bör undvika som jag fick på mödravården. Har ni ätit honung under graviditeten, eller blivit rekommenderade att låta bli?

• Svar på tråden Honung under graviditeten
  • Smindy

Jag har oxå hört/läst nåt om honung! Men jag har använt flytande honung i te!

• Vanilj

Jag har hört att barn under ett år inte ska äta honung, vet inte hur det är i graviditeten.

• Änglatuss

kan inte tänka mig att de är farligt som jag blivit tipsad om honungsvatten nu när jag är förkyld, man ska däremot inte äta honung då man ammar eller om de va när barnet va litet..

jag tror de är de sista, att jag sett honung på nån lista vad man inte ska ge till spädbarn, små barn

• Lallan

Jag har ätit honung nu och har inte hört något annat men små barn ska däremot inte äta honung.

• Chop

jag har honung i mitt te varje dag. har ätit det under hela graviditeten. har inte hört att det ska vara farligt så jag har inte funderat över det. bytte ut socker mot honung som jag brukade ha i innan graviditeten.. jag hoppas verkligen inte att det är farligt med honung..:(

• Chop

vad är clostridium förresten?

• Vanilj

på denna sidan rekomenderas honung att äta under graviditet.

Läs under "Trötthet och illamående" andra stycket.

Svar på tråden Honung under graviditeten