• lyckeliten22

Hjälp att komma på namn på godis!!!!!!

När jag var liten åt jag alltid en speciell godis som inte finns idag. Det stör mig något otroligt att jag inte kommer på vad godis kolan heter. Ska försöka förklara hur den ser ut. Det är en kola godis, rund men platt på två sidor. Som en rollo Cola. Colan var ganska hård och på kolan var det som en vit snirklad tunnt streck som började i mitten och gick utåt( som när man ritar, man börjar i mitten och målar så att den blir större och större) så svårt att förklara! Plasten runt kolan var genomskinlig! Någon som vet vad jag menar????:)

• Svar på tråden Hjälp att komma på namn på godis!!!!!!
  • roffe

Åh jag vet exakt vilken! Men inte vad den heter. Åh dom var så goda! Hoppas någon kommer på :D

• lyckeliten22

Det är så störande att man inte kommer på vad den heter! Försöker googla fram bild men hår inte så bra:( jag hoppas verkligen att någon vet!!

• Thotis90

Om det är den med rött papper så finns den visst Jag har sett det i flera butiker som säljer lösviktsgodis. 

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-11-05 22:09:52 följande:
    Om det är den med rött papper så finns den visst Jag har sett det i flera butiker som säljer lösviktsgodis. 
    Nej. Jag ångrade mig. Det var Rollo jag tänkte på! Jag vet dock vilka det är du söker. 
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • straw2008

Finns lakrits oxå, då är snurran gul rosa eller grön. Visst ser snurran ut som ett snigelskal? Som en serpentin?

I kinamockaskogen.....
  • Gryntroll

Storlek som en 5-krona? Fanns den även som lakrits med vitt? I så fall vet jag viljen du mensr men har tyvärr i gen aning om nambet.

• lyckeliten22

Nej godiset finns inte idag! Den hade genomskinligt plastpapper runt! Ja, för 8-10 år sen^^

• Elaifiknow

Lonkakola tänker jag på, men de är ju inte runda.

• lyckeliten22

Ja precis! Som en serpentin!!! Ja fanns också i lakris! Någon som vet vad den heter?

• lyckeliten22

Vissla: ja typ fast den ska vara ljus kola färg, typ ljusbrun men vitt^^

• lyckeliten22

JAAA!!!!! Precis dom:) men vad heter dom?^^

• lyckeliten22

Då blir det en sväng till Lidl imon:)

Svar på tråden Hjälp att komma på namn på godis!!!!!!