• Anonym (dumma mig)

Han ringer hela tiden med dolt nummer - hur kan jag blocka honom?

Idag har han ringt 46 gånger. Och lämnat konstiga meddelanden. Vad ska jag göra? 

Jag var tyvärr rätt korkad och gav ut mitt nummer till en man som jag endast har pratat en gång med på telefonen(heta linjen). Jag skäms och ångrar mig verkligen, men jag vet som sagt inte vad jag ska göra nu?? 

• Svar på tråden Han ringer hela tiden med dolt nummer - hur kan jag blocka honom?
  • Anonym (dumma mig)

Finns det verkligen inget annat sätt? Blir så krångligt att byta nummer.

• viseversa
    Hannah76 skrev 2013-11-05 22:48:01 följande:

Går det att spåra dig genom ditt nummer?
    Har du bett honom att sluta? 

Ja ts kan han få reda på din adress genom ditt nummer?
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (Dumma mig)
    viseversa skrev 2013-11-05 22:51:41 följande:
    Ja ts kan han få reda på din adress genom ditt nummer?
    Instagram...LOVALOVISA
    Nej det tror jag inte. Abonnemanget står på min mamma, men jag vet att det inte finns med på Hitta och Eniro iaf.
  • Hannah76
    Anonym (Dumma mig) skrev 2013-11-05 23:13:05 följande:
    Nej det tror jag inte. Abonnemanget står på min mamma, men jag vet att det inte finns med på Hitta och Eniro iaf.

Hota med att polisanmäla om han inte slutar. Spara alla samtal och sms.

Du borde kanske berätta för din mamma, ifall det går att spåra henne från detta nummer. 
  • 123

Hade en galen stalker som ringde och messade, polisanmälde slutligen och fick även åka till polisstationen och visa smsen/samtalsloggen 5ggr utan att stalkern kallades till förhör eller att åtal väcktes. Sen bytte jag nummer.

Gör det enkelt för dig och byt nummer direkt! 

• minst

Svara inte när han ringer och ta bort möjligheten att lämna meddelande på telefonsvarare. Öppna inte heller de sms/mms som kommer från honom. Ignorera totalt till en början och se om det funkar. Annars kanske du har någon killkompis med riktigt mörk röst som kan svara när han ringer och presentera sig som din make.....

• Anonym (hänt mig)
    Anonym (dumma mig) skrev 2013-11-05 22:35:51 följande:
    Idag har han ringt 46 gånger. Och lämnat konstiga meddelanden. Vad ska jag göra? 

Jag var tyvärr rätt korkad och gav ut mitt nummer till en man som jag endast har pratat en gång med på telefonen(heta linjen). Jag skäms och ångrar mig verkligen, men jag vet som sagt inte vad jag ska göra nu?? 
    Ett dumt tips kanske men om han bara har ringt och lämnat meddelanden på röstbrevlådan så inte hans nummer syns så prata in ett nytt meddelande där du säger att du svarar lättare på SMS och försöka få honom att skicka iaf 1! För man kan nämligen inte sms:a med skyddad/dolt nummer och därefter blockera hans nummer från din telefon..

Lite långsökt men ett alternativ!
Svar på tråden Han ringer hela tiden med dolt nummer - hur kan jag blocka honom?