Jag vill tatuera mig... men vad? svårt att bestämma sig.
Hej! jag har tusen funderingar kring tatueringar och motiv och diverse saker... låt mig börja med en kort presentation.
jag är alltså en kille på 19,5 år. Mina intressen är framför allt motorer och umgås med vänner, och självklart ge mitt allt till den tjej jag älskar! jag är en riktigt ödmjuk grabb och lugn grabb!.
dom senaste åren har jag blivit mer och mer sugen på att tatuera mig, jag tycker det är skitsnyggt! dom flästa säger att " en tatuering måste betyda någonting bla bla bla". men för mig skulle en schysst tatuering vara mer än så. Jag skulle njuta varje sekund jag tittade i spegeln, och jag skiter fullständigt i om vissa tycker det är fult eller töntigt, jag vill bara ha något... det finns många olika figurer som jag skulle kunna tänka mig att ha. men beslutsångesten och att hitta rätt motiv är ju det stora problemet... och vart ska den sitta?...
jo, halsen. jag tycker det är ruggigt snyggt med en tatuering som går från bröstet eller axeln och upp på halsen.
men det jag oroar mig för är hur mycket det skulle påverka min chans att skaffa mig ett jobb med en tatuering som syns på halsen?. kanske är olika vad man väljer för yrke?. det jag utbildat mig i skolan och tänker bli är då svetsare. lastbilschaffis om jag får möjligheterna att få intyg till C,CE korten.
alltså, vad skulle en arbetsgivare tycka på en arbetsintervju om jag har en rå tatuering som kryper på halsen?. de jag vill tatuera kanske kan sänka första intrycket på mig? jag vill ju liksom ha någon typ av grim reaper eller dödskalle, och den ska vara grym och bestämd, se riktigt rå ut och grymma knivar näst intill tänder jag på!. jag älskar motiver i den stilen. någon text därtill skulle funka kanoners också!... fast jag är en sån snäll och lugn kille.
i värsta fall skulle jag kunna tänka mig att sätta den enbart på bröstet, möjligtvis insidan av underarmen, men problemet är ju då också
hur fan ska jag kunna bestämma mig? jag vill ju liksom inte titta på andras tatueringar och kopiera dom.
men jag skulle lätt kunna se ett schysst motiv på en bild och säga DEN SKA JAG HA!.
är det någon som kan ge råd och/eller tips på vart man liksom kan få fram motiv eller dyligt så jag äntligen kan hitta den rätta och bestämma mig för vad jag vill ha och vart jag ska sätta den? finns det några hemsidor? eller ska jag besöka en tatuerare som har goda omdömmen kring dessa typer av motiv?. jag är liksom helt lost vad jag ska vända mig till.