• Anonym (trist)

Har ingen relation med mina syskon

Jag har fyra syskon, varav en som jag hörs av ibland, kanske en gång i månaden. Jag blir så avundsjuk när jag ser mina kompisar ringa eller umgås med sina systrar! Jag skulle vilja ha en sån där nära kompis-relation med mina systrar och min bror men det går inte. För ett par jular sen så ringde min syster min mamma och hon räckte telefonen mot mig men hon ville såklart prata med systern jag har mest kontakt med, som satt bredvid mig. Jag trodde att hon kanske ville byta några ord med mig för hon hade accepterat min facebook-förfrågan några dagar tidigare. Det gjorde så ont att hon inte ville prata med mig eller ens hälsade till mig.

Jag vet att det är löjligt, men de har någon sorts hemlig klubb som jag inte får vara en del av. Jag har inte gjort nåt dåligt, jag är precis likadan som dem fast kanske mindre framgångsrik. Min högsta önskan är att få en relation med mina syskon, men de verkar inte vilja det. Det är så sorgligt, för min mamma har sju systrar och varje gång jag är där så är det alltid någon som ringer och de skrattar och pratar och har så mycket gemensamt och har så roligt tillsammans. 

Jag har försökt nå ut till mina syskon, men av någon anledning vill de inte ha med mig att göra, förutom den ena systern men det är för att hon bor närmast och vi ses när våra föräldrar vill bjuda på middag. Hur ska jag tänka bort det här och må bättre?
    Jag har en nära tjejkompis och hon är som en syster så det är en tröst. Men jag kan inte låta bli att bli ledsen när jag ser henne och hennes syster tillsammans. Jag har ju tre systrar, jag borde också få ha det så! 

• Svar på tråden Har ingen relation med mina syskon
  • Sephrenia89

Jag accepterade att mina bröder inte ville ha mig och tänker aldrig på det förutom när jag ser någon annan ha den där syskon relationen som kompisar men önskar mig bara den gemenskapen aldrig personerna som ska vara där.

Kan tyvärr inte ge råd mer än att blocka dem ur sinnet som jag gjorde.

• Anonym (trist)
    Sephrenia89 skrev 2013-11-06 02:56:12 följande:
    Jag accepterade att mina bröder inte ville ha mig och tänker aldrig på det förutom när jag ser någon annan ha den där syskon relationen som kompisar men önskar mig bara den gemenskapen aldrig personerna som ska vara där.

Kan tyvärr inte ge råd mer än att blocka dem ur sinnet som jag gjorde.
    Ja precis, jag vill ha gemenskapen men kanske inte så mycket de specifika personerna egentligen. Men hur fan glömmer man? Hur skjuter man bort dem av sitt eget kött och blod? Hur fan har DEM kunnat blockera mig ur sina liv? 
  • metin
    Anonym (trist) skrev 2013-11-06 03:20:45 följande:
    Ja precis, jag vill ha gemenskapen men kanske inte så mycket de specifika personerna egentligen. Men hur fan glömmer man? Hur skjuter man bort dem av sitt eget kött och blod? Hur fan har DEM kunnat blockera mig ur sina liv? 

Usch vad ledsen jag blir för din skull. Fråga din mor eller den syster som du ändå träffar ibland vad de tror det beror på.
  • Sephrenia89
    Anonym (trist) skrev 2013-11-06 03:20:45 följande:

Hur har ni växt upp? Är du sladdis?
  • Topcom

Jag förstår dig. Är sååååå sotis på mina tjejkompisar som har en bästa vän i deras syster.. Jag har en två år äldre bror som är minst sagt speciell, vi ha svårt att komma överrens och förstår inte alls varandras tänk. (Det handlar inte om "syskonbråk" här utan vi har verkligen gett varandra chans att komma till tals men det slutar alltid med irritation). Sen har jag en fem år yngre bror, men han är fortfarande lite i tonårstrotsen och feståren. Jag hör inte riktigt hemma där längre som tvåbarnsmamma.. Hehe.

• Anonym (trist)
    Sephrenia89 skrev 2013-11-06 13:56:34 följande:

Hur har ni växt upp? Är du sladdis?
    Jag är yngst men alla har ca 2 år emellan, så ingen sladdis. 
  • Anonym (trist)
    Topcom skrev 2013-11-06 14:01:06 följande:
    Jag förstår dig. Är sååååå sotis på mina tjejkompisar som har en bästa vän i deras syster.. Jag har en två år äldre bror som är minst sagt speciell, vi ha svårt att komma överrens och förstår inte alls varandras tänk. (Det handlar inte om "syskonbråk" här utan vi har verkligen gett varandra chans att komma till tals men det slutar alltid med irritation). Sen har jag en fem år yngre bror, men han är fortfarande lite i tonårstrotsen och feståren. Jag hör inte riktigt hemma där längre som tvåbarnsmamma.. Hehe.
    Ni försöker iallafall, det är ju positivt! Jag får inte ens en chans, jo från den ena som jag skrivit men det handlar mest om att hon smsar och vill ha sympati för nåt, att hon är sjuk eller fick skäll på jobbet. Hon pratar mer med min hund när vi träffas hos våra föräldrar, än med mig. Om än det är en väldigt charmig jycke, så känns det 
    rätt surt faktiskt.  
  • Anonym (trist)
    metin skrev 2013-11-06 05:11:11 följande:

Usch vad ledsen jag blir för din skull. Fråga din mor eller den syster som du ändå träffar ibland vad de tror det beror på.
    Ja jag borde väl göra det, men frågan är om jag orkar. Tror inte det skulle ändra på nånting ändå :(
  • Topcom
    Anonym (trist) skrev 2013-11-06 14:03:56 följande:
    Ni försöker iallafall, det är ju positivt! Jag får inte ens en chans, jo från den ena som jag skrivit men det handlar mest om att hon smsar och vill ha sympati för nåt, att hon är sjuk eller fick skäll på jobbet. Hon pratar mer med min hund när vi träffas hos våra föräldrar, än med mig. Om än det är en väldigt charmig jycke, så känns det 
    rätt surt faktiskt.  
    Njaa vi slutade nog försöka för några år sen. Nu har ingen av mina bröder inte ens mitt nr på deras mob. Hehe de anser väl att det är ovärt att lägga in eftersom vi ändå aldrig pratar med varandra. Kan tilläggas att jag bor i sthlm, en bror bor i lund ich en i värmland. Men jag förstår att det känns jäkligt surt för dig.. Jag tappade intresset för mina bröder för länge sen, vet inte riktigt varför egentligen..
  • Anonym (Josephine)

Jag har en syster som bor nära mig. Vi var vänner i flera år tills hon "blev knäpp", började härma mig, försökte få min man, blev svartsjuk på mina vänner och bråkade med dem och kallade dem för en massa fult. Jag var tvungen att bryta eftersom hon började bråka med mig så att jag började må jättedåligt. Jag har jobbat jättemycket med att acceptera att läget är som det är, inte "bygga luftslott" som raseras av verkligheten. Jag skulle vilja ha en syster som vän men det har jag inte. Jag skulle vilja ha en tam tiger ;) men det har jag inte. Acceptans är det bästa. Släpp det så mår du bättre. Läs böcker om acceptans. (ex Att leva ett liv - inte vinna ett krig)

• Sephrenia89

Jag är sladdis själv och har vart den drivande för att närma oss till en vänskap men de är oerhört ointresserade så jag gav upp och accepterade läget, förra helgen var jag knappt en mil ifrån mellan syskonet (i sthlm) och jag hörde inte ens av mig. Min kusin med familj är mer intresserade av att ha mig i "närheten".

• Trilllana

Bara för man råkar vara syskon betyder inte att man behöver umgås.

• Anonym (Josephine)
    Anonym (Josephine) skrev 2013-11-06 14:25:57 följande:

Jag har en syster som bor nära mig. Vi var vänner i flera år tills hon "blev knäpp", började härma mig, försökte få min man, blev svartsjuk på mina vänner och bråkade med dem och kallade dem för en massa fult. Jag var tvungen att bryta eftersom hon började bråka med mig så att jag började må jättedåligt. Jag har jobbat jättemycket med att acceptera att läget är som det är, inte "bygga luftslott" som raseras av verkligheten. Jag skulle vilja ha en syster som vän men det har jag inte. Jag skulle vilja ha en tam tiger ;) men det har jag inte. Acceptans är det bästa. Släpp det så mår du bättre. Läs böcker om acceptans. (ex Att leva ett liv - inte vinna ett krig)

Min bästa vän är min "syster" som jag själv valt. Våra barn kallar varandra för kusiner :)
Svar på tråden Har ingen relation med mina syskon