• Anonym (skillnaden?)

Vara kär eller tycka om?

Vad är skillnaden mellan att vara kär i någon eller tycka om någon?

• Svar på tråden Vara kär eller tycka om?
  • Anonym (skillnaden?)

men om kille säger det till mig? han tycker om mig men inte är kär. Jag fattar inte hur man ska tolka det?

• Anonym (f)
    Anonym (skillnaden?) skrev 2013-11-06 13:00:58 följande:
    men om kille säger det till mig? han tycker om mig men inte är kär. Jag fattar inte hur man ska tolka det?
    Hm det är negativt tyvärr! det är ju en förutsättning för en början till ett förhållande! eller ni har varit tillsammans ett tag?
  • Anonym (Kär)

När man är kär så känner man ju det i hela kroppen. När man tycker om, så saknas den där pirriga känslan, som talar om att denna person är någon som får mitt hjärta att banka fortare.

• Nattöga

Tycker om: Du känner tillgivenhet och lojalitet till någon, inga pirr-känslor. Trivs i personens umgänge, men längtar inte ihjäl dig när du inte är med personen.

Kär: Du lider när du inte får vara med personen, tittar på telefonen stup i kvarten i väntan på svar på ett mess du skickat. Känner dig alldeles varm och kanske lite blyg när personen tittar på dig eller pratar med dig. Rör vid dig, om så bara en klapp på axeln. Tappar ord när du ska prata med personen i fråga.

Drömmer

Vill även säga att om en kille säger till dig att han tycker om dig men inte är kär - det kan också vara för att han väntar på någon typ av bekräftelse först på att du kanske är kär i honom innan han vågar erkänna sin attraktion. Han kanske är blyg!

Svar på tråden Vara kär eller tycka om?