• Bimbo

Avskyr gravida!

Vi har försökt bli gravida länge men inget händer.. mensen kommer som en klocka varje 28 och ägglossning dag 13... Jag ser gravida magar och barnvagnar överallt.. förstår ni hur lyckliga ni är?? Orkar inte obsessa över ägglossningstester och grav tester längre.. klarar inte av att se en enda ledsen gubbe till..  Har kollat upp hormonnivåer och äggstockarna hos gyn.. allt ser bra ut.. finns ingen anledning till att jag inte skulle bli gravid.. Jag vet att jag inte borde tänka så här men är till o med avundsjuk på er som haft missfall.. åtminstone har det hänt något.. är rädd för att jag aldrig kommer bli gravid.. hur överlever man det?? Känns som att jag är inne i en dålig cirkel där alla dessa känslor påverkar allt annat i mitt liv.. går runt och dagdrömmer på jobbet... umgås mindre med vänner.. har i princip uteslutit alla med barn.. orkar inte träffa glada föräldrar.. känns som mitt liv är meningslöst i väntan på att bli mamma.. måste nog göra något drastiskt för att komma ur detta innan det tar knäcken på mig... Någon som känner igen sig eller har bra tips?      

• Svar på tråden Avskyr gravida!
  • Pipal

Så känner jag också. Men inte alla dagar längre. Vi har baa försökt i 7 månader så det är inte hopplöst men det tar knäcken på en att vänta in mens varje månad. Jag fick lyckopiller i måndags jag bara ska ta när jag har pms, kanske får tiden att gå snabbare. Man tror ju ibland att man börjar mista förståndet! Men jag vill inte vara missunnsam för alla dom lyckliga som blivit gravida... Vill kunna puta med min mage lika malligt som dom man ser varje dag :)

• Pandamamma79

Ja, man kan ju inte låta bli att se alla gravidmagar. Vet hur det känns!

Har ni inte gjort en riktig utredning? Är det bara du som kollat att allt står rätt till inuti? Det är ju minst lika vanligt att mannens spermier inte fungerar som de ska.

• Bimbo
    Pipal skrev 2013-11-06 12:21:08 följande:
    Så känner jag också. Men inte alla dagar längre. Vi har baa försökt i 7 månader så det är inte hopplöst men det tar knäcken på en att vänta in mens varje månad. Jag fick lyckopiller i måndags jag bara ska ta när jag har pms, kanske får tiden att gå snabbare. Man tror ju ibland att man börjar mista förståndet! Men jag vill inte vara missunnsam för alla dom lyckliga som blivit gravida... Vill kunna puta med min mage lika malligt som dom man ser varje dag :)

Tack för svar!

Vad är det för lyckopiller? Låter ju bättre att ta det bara när det behövs än nått man måste ta varje dag..
  • ChokladEller

Innan jag fick mitt mf för snart 3 år sen. Så var jag likadan jag hade oskyddat sex i säkert 5-6 är ingen bebis kom. Och kollade upp mig vid Gyn & allt då var allt bra och jag hade gett upp hoppet om allt. Jag brydde mig inte om något inte mina vänner ingenting.

Sen vart jag gravid. Och de va så underbart! Fick missfall efter 16 veckor. Och sen var jag tillbaka i samma ruta igen.

Nu 3 år senare, sitter jag här är jätte glad och gravid faktiskt!

Och jag trodde att min chans var utesluten. Men jag bara struntade i alla gravida, med barn. Då kom de som ett brev på posten.

Jag tycker du ska skita i allt och tänk på något du vill göra i ditt liv! Res, skaffa en hobby vad som helst som får dej på andra tankar!

Jag vet hur de är jag har som sagt varit där.

Finns ifall du vill bolla med tankar.

• Pimpinellan

Jag håller med om allt du skriver förutom det där med missfall. Jag har haft flera och det är sannerligen ingen tröst... Vad tjänar det till att bli gravid,men förlora barn på barn? Hopp är djävulens påfund och det är det enda de där missfallen lett till! Hopp som hjärnan vet inte existerar med egna ägg! Så vi har slösat flera år på absolut ingenting när vi egentligen borde tatt andras ägg för länge sen. Se där hur mycket jag "tjänat" på mina missfall!

Vad gäller gravida och bebisar är det upp till en själv att undvika-går alldeles utmärkt utom i enstaka fall som kön på ICA och då byter man kö eller så får maken betala. Förståendet går före att acceptera gravida i ens närhet faktiskt.

Om ni gjort utredning är nästa steg pergo,insemination eller IVF. Sen finns ÄD,EA,ED,surrogat-och förstås adoption. Barn går alltid få om man är beredd gå alla vägar som finns.

Lycka till och ge inte upp!

• Pipal

Premalex heter det läkemedlet. Det är tydligen samma som cipralex. Vet inte om jag kommer ta dom men tryggheten att jag kan göra det om jag känner att det är en sån månad då man har så oerhört mycket känslor inför att mensen ska komma eller inte. Och som Pimpinellan skriver så finns det ju så himla många sätt att få barn på. Min sambo har lovat mig att vi kommer att få barn. Det känns så himla tryggt :)

• Pipal
    Pimpinellan skrev 2013-11-06 16:00:31 följande:
    Jag håller med om allt du skriver förutom det där med missfall. Jag har haft flera och det är sannerligen ingen tröst... Vad tjänar det till att bli gravid,men förlora barn på barn? Hopp är djävulens påfund och det är det enda de där missfallen lett till! Hopp som hjärnan vet inte existerar med egna ägg! Så vi har slösat flera år på absolut ingenting när vi egentligen borde tatt andras ägg för länge sen. Se där hur mycket jag "tjänat" på mina missfall! Vad gäller gravida och bebisar är det upp till en själv att undvika-går alldeles utmärkt utom i enstaka fall som kön på ICA och då byter man kö eller så får maken betala. Förståendet går före att acceptera gravida i ens närhet faktiskt. Om ni gjort utredning är nästa steg pergo,insemination eller IVF. Sen finns ÄD,EA,ED,surrogat-och förstås adoption. Barn går alltid få om man är beredd gå alla vägar som finns. Lycka till och ge inte upp!

Är det svårare att få adoptera om man har adhd? Jag har hört att det kan vara det, men jag vet att jag skulle bli en bra förälder, det kan väl inte vara ett hinder?
  • Pimpinellan
    Pipal skrev 2013-11-06 16:43:10 följande:

Är det svårare att få adoptera om man har adhd? Jag har hört att det kan vara det, men jag vet att jag skulle bli en bra förälder, det kan väl inte vara ett hinder?

Skulle inte förvåna mig om det var ett totalstopp då för egentligen ska man vara 100% frisk till kropp och själ,men vem sjutton är det? Fråga går dock alltid,bara ringa soc. och fråga lite löst om regler runt adoption.
  • Pipal

Nej det får vänta ett par år i så fall. Känner ibland att jag måste spela duktig inför psykologen ifall något sådant intyg måste skrivas någon gång.

• Bimbo
    Pipal skrev 2013-11-06 16:41:26 följande:
    Premalex heter det läkemedlet. Det är tydligen samma som cipralex. Vet inte om jag kommer ta dom men tryggheten att jag kan göra det om jag känner att det är en sån månad då man har så oerhört mycket känslor inför att mensen ska komma eller inte. Och som Pimpinellan skriver så finns det ju så himla många sätt att få barn på. Min sambo har lovat mig att vi kommer att få barn. Det känns så himla tryggt :)

Ok, tack! :)
Svar på tråden Avskyr gravida!