Oj va jag känner igen mig! Vi är i samma sits, har genomgått utredning och är nu i slutfasen efter snart ett år av prover och telefonköer.. Vissa dagar så är jag väldigt positiv medan andra dagar är man nere på botten och tänker negativa tankar. Det vi har gjort är att hitta på grejer, att passa på "innan det är för sent". Vi har gift oss (vilket iofs gjorde att ännu fler frågade när det är dags för barn), varit på bröllopsresa, renoverat kök och även bokat in en resa efter jul. På något sätt har det blivit en tröst, att göra saker som gravida eller de med barn inte kan göra. Under den här tiden har det ploppat upp gravidmagar bland vänner och bekanta. Det är helt plötsligt VÄLDIGT många som lyckats och det känns så orättvist. På något sätt tycker jag att vi borde förtjäna det mer än dem, vi som varit ihop så länge och vi som har de så bra. Medans kompisarna kanske inte har bra förhållanden eller redan har barn. Orättvist är ett ord som jag tänkt på mycket det senast. Hur långt i utredningen har ni kommit? Är ni öppna med era problem med att få barn? Stor kram till dig!