• Äldre 6 Nov 13:02
    11859 visningar
    14 svar
    14
    11859

    filt till babyskydd??

    VART kan jag hitta en filt till babyskyddet? alltså en sån med hål för bältet.
    är så trött på att knöla fast stora filtar som bara åker av och är bökiga. har provat att låta lillkillen ha overall också men då fick han nästan värmeslag i bilen.

    Jag har googlat på allt ja kommit på men hittar inte?! på barnparadiset finns det en, men den är riktigt ful och på tradera finns det en men den är för tjejig.

    det är alltså en sk babywrap jag letar efter och jag kan INTE sy haha!

    Tips???

  • Svar på tråden filt till babyskydd??
  • Äldre 6 Nov 13:08
    #1

    Du kan ju klippa hål i en filt så länge

  • Äldre 6 Nov 13:12
    #2

    Man ska inte ha overall eller filt under bältet, det är en säkerhetsgrej. Kan ni inte ha filten ovanpå bältet?

  • Äldre 6 Nov 13:15
    #3
    Kalopsis skrev 2013-11-06 13:12:32 följande:
    Man ska inte ha overall eller filt under bältet, det är en säkerhetsgrej. Kan ni inte ha filten ovanpå bältet?

    Precis
    TS: du hittar det nog inte eftersom det inte anses säkert helt enkelt.
    man bör bör övrigt inte sitta med dunjacka osv på sig själv heller under bältet i bilen.
  • Äldre 6 Nov 13:19
    #4

    Jag vet att man inte ska ha det, men jag bor i lägenhet och har ganske långt till bilen, och då är det svårt att bära babyskyddet + massa annat och samtidigt de till så att filten stannar kvar. 9 ggr av 10 åker filten i marken på väg till bilen så min son blir kall och filten smutsig.

    Klippa hål i en filt skulle jag väl kunna göra, men det ser kanske inte så kul ut?

    Men tycker verkligen att de här babywrapsen verkar perfekta, den absolut bästa lösningen på mitt problem. men VART kan man köpa en sån?

  • Äldre 6 Nov 13:23
    #5

    men alltså filten jag letar efter är ju UNDER barnet så bältet spänner man nära kroppen och sveper filen ovanpå allt. det måste väl ändå vara säkert? är förstagångsförälder haha

  • Äldre 6 Nov 13:25
    #6

    Sätt fast filten med klämmor, tvättklämmor kanske som du tar av när ni kommer till bilen...

  • Äldre 6 Nov 13:39
    #7

    klämmor va ett bra tips, lite omständigt bara.

    är det verkligen ingen som vet nån webbshopp som säljer sånna filtar?

  • Äldre 6 Nov 13:41
    #8

    för ddom borde väl vara säkra? sök babywrap på tradera så ser ni hur dom ser ut. vet inte hur man lägger in bild här

  • Äldre 6 Nov 13:44
    #9

    Jag har hål i min åkpåse så jag la den i bilbarnstolen. Lätt att knäppa upp, ramlar inte av och smidigt att lägga mössa, rosor osv i när man kommit fram dit man ska så dom inte kommer bort

  • veh
    Äldre 7 Nov 05:47
    #10
  • Äldre 7 Nov 05:59
    #11

    Vi hade en åkpåse till babyskyddet. Sånna kan du köpa på samma ställen som du köper babyskydd.

  • Äldre 7 Nov 06:01
    #12

    idasmirakel.vimedbarn.se/sy-din-egen-babywrap-filt/

    Jag har planer på att sy en sån här... Men om du inte vill/kan sy så borde du ju bara kunna ta en fleecefilt o klippa till lite... Som en nödlösning tills du hitta något bättre!!

  • Äldre 13 Dec 16:56
    #13

    Sök på babywrap för stora och små på Facebook ????

  • Äldre 13 Dec 17:03
    #14

    Nu kanske detta kommer som ett sent svar till dig , men vi syr och säljer baby filtar till bilstolar både för baby och större barn .

    Sök på

    Babywrap för stora och små

    På Facebook ????????

Svar på tråden filt till babyskydd??