• pialinapetronella

    Hjälp, behöver svar..

    Som rubriken lyder så blev jag gravid i april 2012 och gjorde abort i maj 2012 då jag och den dåvarande killen inte var menade för varandra. 
    Men efter dig tiden träffade jag en ny, en som jag verkligen älskar. Vi har varit i lag i ett år och försökt skaft abarn, men jag har aldrig plussat. Har kraftiga värkar åt äggstockarna varannan vecka i stort sätt, illamående nästan varje dag, ömma bröst, hungrig rätt så ofta, och trött hela tiden. 
     Vi har endometrios i våran släkt, och vad jag vet är det ärftligt. Har kollat upp det hos gynekolog men hade inget, har regelbunden mens. 
    Nu de tre senaste veckorna har jag ätit Folsyra, och jag och min partner har sex varje dag i hopp om graviditet,  har min ÄL igår, men redan innan den började brösten ömma, och illamåendet starta.. 
    min BIM är beräknar till 19 NOV. 

    Kan det va så att jag redan är befruktad? har haft som slem ifrån slidan som man brukar få vid ÄL, men det känns som ett tryck emot äggstockarna, inte att det gör ont men som att det ligger nått och trycker och tynger ner buken. 
    OROLIG, tacksam för svar..  
    planerar barn
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-06 15:01
    skaffat barn ska det stå :P
  • Svar på tråden Hjälp, behöver svar..
  • Hannah76

    Om du hade äl igår så är det för tidigt att känna av en graviditet.. Det tar flera dagar för ägget att fästa. Du testar med älstickor?

  • pialinapetronella

    Hannah76, jag utgår ifrån kalender metoden. Så inga stickor.. 

    Jacqueline, nej det har jag inte, tänkte försöka vänta tills beräknad  BIM.  

  • Hannah76
    pialinapetronella skrev 2013-11-06 15:16:47 följande:
    Hannah76, jag utgår ifrån kalender metoden. Så inga stickor.. 

    Jacqueline, nej det har jag inte, tänkte försöka vänta tills beräknad  BIM.  

    Ok så då kan du inte säkert veta att du hade äl igår?
  • Hannah76
    pialinapetronella skrev 2013-11-06 15:27:22 följande:
    Precis, där av att jag blir förvirrad..

    Du får vänta in bim och se.
    Men ni har försökt aktivt ett år utan att något hänt? Vad hade du för preventivmedel innan? 
  • pialinapetronella
    Hannah76 skrev 2013-11-06 15:28:50 följande:

    Du får vänta in bim och se.
    Men ni har försökt aktivt ett år utan att något hänt? Vad hade du för preventivmedel innan? 
    ja.. 
    jajamän, ett helt år..
    gick inte på preventiv medel, körde endast med kondom. 
  • Hannah76
    pialinapetronella skrev 2013-11-06 15:32:58 följande:
    ja.. 
    jajamän, ett helt år..
    gick inte på preventiv medel, körde endast med kondom. 

    Har du pratat med en gyn/bm om detta?
  • pialinapetronella
    Hannah76 skrev 2013-11-06 15:35:31 följande:

    Har du pratat med en gyn/bm om detta?
    nä det har jag inte, har dock varit in angående endometrios.. och dom sa att det inte fanns något sånt på mig.. 
  • Hannah76
    pialinapetronella skrev 2013-11-06 15:43:52 följande:
    nä det har jag inte, har dock varit in angående endometrios.. och dom sa att det inte fanns något sånt på mig.. 

    Skönt.
  • Jacqueline
    pialinapetronella skrev 2013-11-06 15:16:47 följande:

    Hannah76, jag utgår ifrån kalender metoden. Så inga stickor.. 

    Jacqueline, nej det har jag inte, tänkte försöka vänta tills beräknad  BIM.  


    Tänkte mest eftersom du skrev att du känt dig gravid ett tag...
Svar på tråden Hjälp, behöver svar..