• Anonym (Hon)

Hur uppvaktar du din tjej/sambo/fru?

Eller hur bli du som kvinna uppvaktad?

Vill gärna få en insyn i hur det ser ut i andra förhållanden. Jag uppvaktar min sambo med middagar, små presenter och andra överraskningar men blir Aldrig uppvaktad "tillbaka". Det kan störa mig något enormt ibland. Vilket jag har lyft här hemma, men inget har hänt. Och jag tycker att det är viktigt att lägga ner lite tanke och energi på att visa uppskattning på detta sätt.

Därför vill jag veta om det är jag som är ovanlig som uppvaktar, eller om det är han som är det, då han inte uppvaktar.

• Svar på tråden Hur uppvaktar du din tjej/sambo/fru?
  • Sephrenia89

Jag har också alltid uppvaktat som dig utan att få något tillbaka.

• memmes111

Uppvakta henne inte. De blir aldrig nöjda. SLutar du någon dag för att du är trött blir de förbannade. Låt henne uppvakta dig istället. Mitt råd-följ det! Hon kommer springa som en hund efter dig då

• Anonym (Hon)

Jag är tjejen, och han har aldrig uppvaktat mig. Och jag lovar dig att han får inte ut något positivt ur att inte göra det. Men du har säkert dina anledningar till att vara bitter! :)

• Maddiogora
    Anonym (Hon) skrev 2013-11-06 17:49:26 följande:
    Jag är tjejen, och han har aldrig uppvaktat mig. Och jag lovar dig att han får inte ut något positivt ur att inte göra det. Men du har säkert dina anledningar till att vara bitter! :)

• memmes111
    ja. jag har gjort allt jag kan. Hon uppskattar det, men jag får inte min uppvaktning tillbaka. Det handlar om att ge och ta. thats it. Passar det inte så ger jag inte. 
  • Anonym (c)

Min man uppvaktar mig regelbundet med söta sms, reser,blommor och presenter.
    För några månader sedan en vanlig grå vardag fick jag den materiella present som stod överst på min önskelista,jag är fortfarande överlycklig!!!

• Anonym (Hon)
    memmes111 skrev 2013-11-06 17:57:26 följande:
    ja. jag har gjort allt jag kan. Hon uppskattar det, men jag får inte min uppvaktning tillbaka. Det handlar om att ge och ta. thats it. Passar det inte så ger jag inte. 
    Då har vi det likadant då! Man blir jäkligt trött på det. Varför ska den ena parten anstränga sig när den andra inte gör det? Man får väl sluta med det... Men det är ju inte så man vill ha det. Jag vill ha ett förhållande där man uppvaktar varandra.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (c) skrev 2013-11-06 18:06:20 följande:

Min man uppvaktar mig regelbundet med söta sms, reser,blommor och presenter.
    För några månader sedan en vanlig grå vardag fick jag den materiella present som stod överst på min önskelista,jag är fortfarande överlycklig!!!

Härligt! Är det viktigt för dig? Hade du varit ok med om han aldrig gjorde det?
  • Anonym (bb)
    Inte här heller. Aldrig några överraskningar, aldrig några spontana presenter eller inköp om jag inte ber om det. Han är inte snål men jag måste själv uttryckligen be om saker. Har bett om att få blommor till helgen men det orkar han väl inte ordna så jag får köpa det själv. Och visst, jag får mina blommor men det vore jättekul att märka att han orkar engagera sig också.
  • Anonym (c)
    Anonym (Hon) skrev 2013-11-06 18:13:52 följande:
    Härligt! Är det viktigt för dig? Hade du varit ok med om han aldrig gjorde det?

Jag hade absolut inte varit ok med att han aldrig uppvaktade mig, jag vill att han visar mig omtanke och uppskattning annars hade jag fått hitta någon annan som gör det.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (bb) skrev 2013-11-06 18:15:55 följande:
    Inte här heller. Aldrig några överraskningar, aldrig några spontana presenter eller inköp om jag inte ber om det. Han är inte snål men jag måste själv uttryckligen be om saker. Har bett om att få blommor till helgen men det orkar han väl inte ordna så jag får köpa det själv. Och visst, jag får mina blommor men det vore jättekul att märka att han orkar engagera sig också.
    Ja, säger jag till honom att han ska köpa blommor så köper han blommor... Inom en vecka. Undrar varför en del personer inte uppvaktar sin partner även fast de blir uppvaktade?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (c) skrev 2013-11-06 18:16:42 följande:

Jag hade absolut inte varit ok med att han aldrig uppvaktade mig, jag vill att han visar mig omtanke och uppskattning annars hade jag fått hitta någon annan som gör det.
    Ja, uppskattning är viktigt. Och ibland skulle man vilja ha uppskattning i form av något som kräver eftertanke och ansträngning.
  • memmes111

Ge henne pengar. det hjälper.

• Anonym (c)
    Anonym (Hon) skrev 2013-11-06 18:47:26 följande:
    Ja, uppskattning är viktigt. Och ibland skulle man vilja ha uppskattning i form av något som kräver eftertanke och ansträngning.

Ja exakt,ren kärleksförklaring!

Hoppas din sambo ändrar sig,alla är värda uppskattning.  
  • Anonym (Hon)
    memmes111 skrev 2013-11-06 19:24:32 följande:

Ge henne pengar. det hjälper.

Vem ska ge vem pengar?
  • memmes111
    Anonym (Hon) skrev 2013-11-06 22:23:26 följande:
    Vem ska ge vem pengar?

ge den du vill bli uppvaktad av pengar. jag brukar faktiskt säga till min tjej att hon ska ge mig 100 kr om hon vill ha uppvaktning en hel dag hehe.
  • Anonym (Hon)
    memmes111 skrev 2013-11-09 13:35:39 följande:

ge den du vill bli uppvaktad av pengar. jag brukar faktiskt säga till min tjej att hon ska ge mig 100 kr om hon vill ha uppvaktning en hel dag hehe.
    Så jag ska ge HONOM pengar? Han får faktiskt betala uppvaktningen av mig själv eftersom 1. Jag har lagt massa pengar på uppvaktning av HONOM. 2. HAN tjänar mer än mig.
  • Hw78

Folk är skit dåliga på att uppvakta. Jag och min tjej uppvaktar varandra dagligen. Vi har levt ihop ca 7år.

Svar på tråden Hur uppvaktar du din tjej/sambo/fru?