• Frågvisa tjejen

Har jag en spricka i handen?

Hej! Jag skadade min arm på gympan i måndags. Nu är det onsdag. Jag skulle springa på alla fyra. Men när jag hade sprungit en bit så hände det något. Jag minns inte om jag ramlade eller inte.Men något hände. Vet inte om jag bara vred armen eller om jag ramlade.Men efter det om man tänker några min efter kunde jag knappt sätta ner handen på marken. Mamma lindad min hand när jag kom hem och nu har jag fortfarande ont. Det gör inte ont om jag trycker eller klämmer på armen/handen. Men jag har en värk nästan hela tiden. Och innan när jag vred min hand gjorde det typ ont där båtbenet sitter. Så det jag tänker nu är. Kan jag ha en spricka i båtbenet eller handledsbenet? Det gör liksom inte AS ont. Men det är en värkande känsla. Jag har brutit armen innan men det kändes inte så här. Jag kan röra handen bra tycker jag. Men det vet jag inte om det är för att jag har lindat den. Snälla skulle behöva svar för att jag ska egentligen tävla i helgen.

• Svar på tråden Har jag en spricka i handen?
  • Philippa

Varför åker du inte till en läkare??

• Frågvisa tjejen

För att när det hände sa ja till mamma att jag inte ramlade. Men nu vet jag inte längre om jag gjorde det eller inte. Plus att mamma tror typ bara att det är en stukning. Och jag vet inte om jag vågar gå till doktorn. För att då kanske dem ska ta blodprov på mig och det är det värsta jag vet.

• Philippa
    Frågvisa tjejen skrev 2013-11-06 22:15:16 följande:
    För att när det hände sa ja till mamma att jag inte ramlade. Men nu vet jag inte längre om jag gjorde det eller inte. Plus att mamma tror typ bara att det är en stukning. Och jag vet inte om jag vågar gå till doktorn. För att då kanske dem ska ta blodprov på mig och det är det värsta jag vet.

Dom tar inga blodprover om de misstänker en stukning eller ett benbrott.... bara en röntgen görs.
  • Frågvisa tjejen

Har varit hos doktorn nu. Hon sa att hon trodde bara att det var en stukning eller överbelastning. Så hon sa att om det inte är bättre om en vecka skulle jag komma tillbaka.

• Frågvisa tjejen

Åkte till doktorn igen idag. Idag fick jag däremot en remis till röntgen. Dem sa att det inte var något. Men varför har jag då ont i handen? Någon som har varit med om något liknande?? Skulle verkligen behöva hjälp med vad det skulle kunna vara

• Philippa
    Frågvisa tjejen skrev 2013-11-15 17:44:34 följande:
    Åkte till doktorn igen idag. Idag fick jag däremot en remis till röntgen. Dem sa att det inte var något. Men varför har jag då ont i handen? Någon som har varit med om något liknande?? Skulle verkligen behöva hjälp med vad det skulle kunna vara

En stukning kan ta flera veckor innan det är bra igen......
Svar på tråden Har jag en spricka i handen?