• Alexandrakullström01

Kraftiga Blödningar v 16+3

Är så otroligt orolig så känner att jag måste skriva av mig lite och se om det är någon annan som har upplevt samma sak.
    Vaknade 5 i morse av att någonting rann och magont. Trodde det var flytningar men det visade sig när jag då gick in på toan att det var som ljusrosa blod i trosorna och det fortsatte rinna när jag satte mig på toaletten!. Så min sambo ringde till 112 och frågade hur vi skulle göra. Dom sa att don genast skulle skicka ambulans. När vi väl var framme på akuten så hade jag inte blödigt nå mer.  Så jag blev uppskickad på gyn för att träffa läkare. Och då skulle jag lämna kissprov, när jag väl satte mig på toaletten så började det forsa blod. Var som vatten aktigt men det var väldigt mörkt blod. Inge klumpigt alls. När jag väl kom in till gynläkaren så gjorde hon en Vaginal undersökning och allt såg bra ut. Sen gjorde hon en Vaginal ultraljudsundersökning och allt såg bra ut! Inga fel på livmodern. Barnet sparkade för fullt och vred på huvudet, och hjärtat slog som det skulle vilket lugnade mig lite. Men ville ju veta varför jag blödde så mycket men det kunde hon inte svara på för hon såg ingenting! Nu mot kvällen så blöder jag satan och har som mensvärk jag måste nästan byta binda hela tiden.  Helt klumpfritt!  Läkaren sa att det inte var nå farligt när jag var där. Men man börjar ju fundera när blödningen inte avtar utan ökar!  Ska ringa min bm i morgon och prata med henne.

• Svar på tråden Kraftiga Blödningar v 16+3
  • michelodeon

Jag har haft såna störtblödningar var och varannan vecka sen vecka 11. Senast för tre veckor sen och efter det blödde jag varje dag fram till för tre dagar sen då det slutade.

Jag har varit på många undersökningar och de hittar inget fel på mig eller bebisen och kan inte se varför jag blöder så mycket.

Jag går in i vecka 24 imorgon.

Hoppas det snart ger med sig för dig!

• Alexandrakullström01
    michelodeon skrev 2013-11-06 18:22:02 följande:
    Jag har haft såna störtblödningar var och varannan vecka sen vecka 11. Senast för tre veckor sen och efter det blödde jag varje dag fram till för tre dagar sen då det slutade.
    Jag har varit på många undersökningar och de hittar inget fel på mig eller bebisen och kan inte se varför jag blöder så mycket.

Jag går in i vecka 24 imorgon.

Hoppas det snart ger med sig för dig!
     Jag hoppas absolut att det inte är någon fara! Har värk i magen som en ordentlig mensvärk. För en liten stund sen var jag in på toa och böt binda osv. Sen han jag gå in i sovrummet som typ är 10 meter från badrummet så börja det rinna längs benen så var bara att slänga allt i tvätt och hoppa in i duschen. Blöder bara värre och värre sen i morse. :/
  • lizafredriksson

Om jag var du skulle jag nog åka in igen om du blöder så mycket, Först att kolla att allt är bra med lillen och hur det är med dej inte bra att förlora en massa blod. Kolla upp det tycker jag bättre att kolla en gång för mycket,

Lycka till, 

• Nov13

Åk in igen, det är inte bra att du förlorar så mycket blod. Hoppas allt går bra!

• Venne

Jag hade också åkt in igen. Strunta inom du känner dig jobbig eller tramsig, det är du inte.

• Alexandrakullström01
    Venne skrev 2013-11-06 20:29:03 följande:
    Jag hade också åkt in igen. Strunta inom du känner dig jobbig eller tramsig, det är du inte.
    Är helt slut!, vi har varit vaken sen 5 i morse och ja har gråtit mesta dels! Så känns som om ja skulle behöva sova! Men det verkar inte så! Ringde till 1177 och dom sa att jag måste åka in! Men då är det 1,5 timme med bil dit bara! 
  • Venne
    Alexandrakullström01 skrev 2013-11-06 20:48:23 följande:
    Är helt slut!, vi har varit vaken sen 5 i morse och ja har gråtit mesta dels! Så känns som om ja skulle behöva sova! Men det verkar inte så! Ringde till 1177 och dom sa att jag måste åka in! Men då är det 1,5 timme med bil dit bara! 
    Usch vad jobbigt försök sova lite i bilen och sen får du ta igen dig imorgon. För om du inte redan gjort det så sjuka dig från jobb.
  • umm abdilleh

Jag blödde jämt med min förra graviditet. Det forsade konstant nästtan men mindre mot slutet. Tillochmed läkarna var chockade flera ggf att det knte var missfall. . Födde en mkt frisk pojke tolv dagar över tiden. Men var hela tiden orolig under hela graviditeten

• michelodeon
    Alexandrakullström01 skrev 2013-11-06 20:48:23 följande:
    Ja åk in! Hoppas allt går bra för er nu...
Svar på tråden Kraftiga Blödningar v 16+3