• Anonym (Jojon)

Någon som använder sig av jojoba olja?

Hej. Jag bara undrar, är det någon här som använder sig av jojoba olja? Jag har blandhy med finnar, har fått rätt mycket på senaste. Läste om jojobaoljan och att det liknar hudens egna sebum ( olja i hyn) nästan identiskt och att det är antiinflammatoriskt och ska vara bra mot finnar och även kunna bleka acneärr. Har någon här blivit hjälp an denna olja på så vis? Borde det egentligen inte stoppa upp porerna och just orsaka pormaskar och finnar just därför? Fattar inte riktigt...( trög, men, men) Vore tacksam om någon med lite erfarenheter om just detta ville svara!

PS, jättetacksam (dvs utan särskrivning)med iPad aotospelling är; köttets KSAK...ibland undrar jag hur autospelling verkligen är funtad, är det inte bättre inså fall att låta var man få stava fel och/eller skippa särskrivningen??? ...DS

• Svar på tråden Någon som använder sig av jojoba olja?
  • Anonym (bra)

Jojobaolja ska tydligen vara särskilt bra mot acne och sk milier. Det finns många hudterapeuter som rekommenderar jojobaolja för att massera bort milier som är vita talgprickar i huden utan öppning, och inte kan klämmas bort som pormaskar och finnar.

Honung är anticeptiskt.

Så mitt tips till dig är att gör en ångbastu, hetta upp vatten till kokpunkten i en kastrull. Ansiktet över och handuk på det, så att ångan blir kvar och öppnar upp porerna i ansiktet.

Sitt så ca 15-20 minuter. Därefter massera in en ansiktsmask av lika delar äkta honung och jojobaolja, som du helst ska ha blandat till i förväg. Låt verka i knappt en halvtimme. Skölj med vatten. Upprepa ett par gånger i veckan.

Lycka till!   

• Anonym (Jojon)
    Anonym (bra) skrev 2013-11-07 09:49:06 följande:
    Jojobaolja ska tydligen vara särskilt bra mot acne och sk milier. Det finns många hudterapeuter som rekommenderar jojobaolja för att massera bort milier som är vita talgprickar i huden utan öppning, och inte kan klämmas bort som pormaskar och finnar. Honung är anticeptiskt. Så mitt tips till dig är att gör en ångbastu, hetta upp vatten till kokpunkten i en kastrull. Ansiktet över och handuk på det, så att ångan blir kvar och öppnar upp porerna i ansiktet. Sitt så ca 15-20 minuter. Därefter massera in en ansiktsmask av lika delar äkta honung och jojobaolja, som du helst ska ha blandat till i förväg. Låt verka i knappt en halvtimme. Skölj med vatten. Upprepa ett par gånger i veckan. Lycka till!   

Tack för svar! Oj, honung har jag aldrig ens tänk på, men det låter ju faktiskt riktigt toppen, just för att det är anticeptiskt. Ska testas, ihop med ångbad. :)
  • Anonym (bra)
    Anonym (Jojon) skrev 2013-11-07 10:18:22 följande:

Tack för svar! Oj, honung har jag aldrig ens tänk på, men det låter ju faktiskt riktigt toppen, just för att det är anticeptiskt. Ska testas, ihop med ångbad. :)

Min hy har blivit superlen. Har haft mycket problem med blemmor, milier och även rena finnar. Men inte sen jag började med denna kur!
    Så lycka till, hoppas det funkar! 
  • Anonym (bra)
    Emoboost skrev 2013-11-07 16:14:51 följande:
    Wow så gött!
    Detta ska jag prova.

emoboost.blogspot.se/ 
    Lycka till! Tänk på att allting är individuellt. Det som funkar för en behöver inte funka för alla. Men förhoppningsvis blir de flesta hjälpta av denna kur! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Jojon)

Låter lovande hörrni! :)

• Anonym (bra)
    Anonym (Jojon) skrev 2013-11-07 18:02:39 följande:
    Låter lovande hörrni! :)

Tänk på att du även kan få bort akneärr med Dermaroller. Det kan du få på spa, eller även köpa på nätet. Googla!
  • Anonym (bra)

Hittade även detta på nätet

Jojobaolja förebygger finnar: Många personer som lider av finnar påstår att regelbunden användning av jojobaolja minskat deras utbrott av acne och finnar. Tag en titt på sidan acne.org för mer information om detta.

• Anonym (bra)

Och hittade detta om honung

Applicera honungsmask - honung har varit känd för att vara ett effektivt botemedel för akne eftersom det har antimikrobiella och antiseptiska egenskaper.

Med denna naturliga ingrediens för att behandla akne innebär enkla steg som så småningom leder till märkbara resultat.

Så honung + jojoba måste ju vara en kanon-kombo!!   

• Anonym (Föredetta torris)

Hej! Jag har användit mig utav jojobaolja regelbundet under den senaste vintern. Har blandhy generellt sett, men sen jag blev gravid blev huden som fnöske, mycket torr och flagnande, vilket irriterade mig mycket! Jojobaoljan har fungerat utmärkt för mig både rent utseendemässigt, men även för att den är så dryg, samt att den tar bort sminket utan en massa gnuggande på mina ögonfransar Glad

Här köpte jag min ifrån! snabb leverans samt mycket bra information om jojobaolja :) http://www.biglife.se/store/p/ansiktsreng%C3%B6ring-130609/jojobaolja-(118-ml)-desert-essence-287731

• KirunaKris44

Har använt jojobaolja under en tid mot mina aknebesvär också. Tycker det funkar hur bra som helst!

Svar på tråden Någon som använder sig av jojoba olja?