• Äldre 7 Nov 10:29
    4372 visningar
    3 svar
    3
    4372

    Nyinflyttad i Björsared/Olofstorp/Knipared

    Jag är en mammaledig 30-åring med en 8-månaders liten ligist som ska flytta till Björsared med man & barn om drygt en månad. Finns det möjligtvis likasinnade? Om inte så kanske det ändå kan ges lite tips på vad man kan hitta på i Olofstorp med omnejd? Lekplatser? Fina promenadstråk? etc etc.... 

  • Svar på tråden Nyinflyttad i Björsared/Olofstorp/Knipared
  • Äldre 10 Feb 01:19
    #1

    Hej! Kan se att detta inlägg är skrivet i november men inte vilket år. Antar att ni hunnit flytta in iaf, så Grattis till huset

    Vi kollar också på hus i Knipared. Hur trivs ni? Vill du dela med dig av några + och - ?

  • Äldre 13 Jun 18:47
    #2

    Gammal tråd jag vet, men fortsätter!

    Har en i släkten som bodde i Olofstorp under några år och flyttade därifrån för två år sen.
    De bodde långt upp och in från busshållsplatsen där expressbussen stannar så vi fick gå en bra bit för att komma hem till dem. Kanske 25 minuters promenad. Inte så roligt, men de boende har ju naturligtvis bil så det spelar kanske ingen roll.

    Vad som framförallt talar emot Olofstorp/Björsared/Knipared är avsaknaden av några större mataffärer. Finns väl en Ica i Gunnilse som är ok, men inget större. Det är som byggt för att man ska åka iväg tyvärr.

    Ni som bor där nu:

    Vet ni om det är något på gång i området. Vet att det talades om något shoppingcenter eller större matbutik, men inget har hänt än.

    Hur är förskola och skolor?

  • Äldre 23 Jun 13:54
    #3

    Jag gick i grundskolorna i Björsared och Gunnilse. Maten var jättebra, särskilt på Björsaredskolan, det var verkligen en jättebra skola på den tiden. Flyttade ifrån Gunnilseskolan i 5an p.g.a.mobbning så har ingen riktig erfarenhet av Bergumsskolan, men hört att den är rätt illa med mycket mobbning där med. Nu var det dock många år sedan jag gick där, så mycket hinner ju förändras. Men å andra sidan, finns det några riktigt bra skolor över huvud taget? Man får nog vara nöjd om man finner en skola som går an.

    Olofstorp är så fint, perfekt läge mellan landet och staden. Och så vackert, älskar det<3

Svar på tråden Nyinflyttad i Björsared/Olofstorp/Knipared