Få bort fettet på magen !?
Hej, jag tränar varje dag i veckan förutom torsdag för jag tränar både handboll och fotboll, men hur bränner jag bort fettet på just magen? Och liksom tajtar till den ?
Hej, jag tränar varje dag i veckan förutom torsdag för jag tränar både handboll och fotboll, men hur bränner jag bort fettet på just magen? Och liksom tajtar till den ?
Du kanske ska styrketräna lite
Det går inte att välja var kroppen ska bränna fettet, det väljer den helt själv och utom vår kontroll. De flesta av oss har specifika platser som våra kroppar tycker är det "bästa" stället att lagra fett och dessa kroppsdelar kommer vara de första som blir feta när vi går upp i kroppsfett och tyvärr också de sista som blir smala när vi minskar vårt kroppsfett.
Generellt sett så lagrar kvinnor ofta fett på lår, rumpa och överarmar medan män verkar ha en förmåga att lägga det på magen istället.
Men tyvärr - det går inte att bestämma var kroppen ska bränna fett.
Förmodligen är det inte ens fett, utan förslappad magmuskulatur vilket gör att magen hänger ut mer än nödvändigt. Om det nu är överflödigt fett trots ditt aktiva liv så behöver du minska till kaloriintag.
Men om det handlar om en typisk eftergraviditetsputmage så är det i allra högsta grad styrketräning som behövs! Allt som putar ut på kroppen är ju faktiskt inte överflödigt fett... om du vill "tighta till" en putmage så behöver du börja göra isolerade magövningar, plankan är helt suverän för att få platt mage och kan varieras i en oändlighet! Prova att göra den på en pilatesboll
www.mama.nu/Traning--halsa/Olga-Ronnberg-Jag-har-inte-gjort-sit-ups-pa-tio-ar