• scaras

Nått fel på mobilen, inga sms-aviseringar kommer fram..

Har en android mobil med Telia som op. Har funkat super tills för några veckor sedan då jag upptäckte att jag inte får några sms-aviseringar längre. Får inget varken från Posten, Dhl eller Schenker. Ser ju i deras leveransstatusar att de skickat sms.. som jag inte fått. Kan ju hämta ut paketen ändå, men störande är det. Alla andra sms verkar komma fram.

Har pratat med Posten som kollade att de hade rätt nummer, och det hade de. De såg att de skickat smsen. Pratade med Telia som inte kunde se några problem eller se vad det kunde handla om. De föreslog bara att testa sim-kortet i en annan telefon men det gjorde ingen skillnad. De kunde också se att jag borde fått smsen, men som sagt, inget har dykt upp itelefonen.

Nån som vet vad detta kan handla om, vad man ska felsöka eller vad som kan ha hänt? har vad jag vet inte ändrat några inställningar eller nått i mobilen.

• Svar på tråden Nått fel på mobilen, inga sms-aviseringar kommer fram..
  • Aniiee

Om det inte funkade med en annan telefon heller så måste det vara någon vajsing på "Telias"  ände. Be att få ett nytt simkort och se om det hjälper

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mirris

Har oxå en android. Förra veckan började den att krångla...fick sms men när jag skulle läsa så fanns dom inte...den slutade även logga inkommande samtal. I tisdags förra veckan åkte jag norrut och fick samtal och vi pratade en stund. Efter det samtalet slutade telefonen att ta emot samtal helt. I måndags ringde jag supporten..men han sa samma som den du pratade med..prova simkortet i annan telefon eller åk till en teliabutik. Tillbringade två timmar i Teliabutiken....och han där fick ringa sin support och till slut fick dom den att fungera igen! Frågade vad det varför fel..men det visste dom inte :) Så uppsök en butik istället....

• Mirris

Skulle säga det oxå att allt annat funkade..jag kunde ringa o skicka sms,surfa o sånt...men inkommande sms Och samtal funkade inte riktigt. Fick i söndags ett sms från Telia på en lista med folk som sökt mig...massa samtal var det:)

• scaras

Oj då, nu när du säger det så faktiskt, när det ringt säljare o sånt så har det typ gått fram några signaler, har inte svarat (sett på Hitta-appen att det är säljare) och sen finns inte numret loggat när jag tänkt spärra det. Loggar dock alla andra samtal.. och ingen som kommenterat än att jag inte svar.
    Kanske är enklast då o skaffa barnvakt o förbereda för en eftermiddag hops Telia.. hehe

• Jimman

Har du rätt nummer angett till dom ?

• Noname00
    Mirris skrev 2013-11-07 19:49:34 följande:
    Har oxå en android. Förra veckan började den att krångla...fick sms men när jag skulle läsa så fanns dom inte...den slutade även logga inkommande samtal. I tisdags förra veckan åkte jag norrut och fick samtal och vi pratade en stund. Efter det samtalet slutade telefonen att ta emot samtal helt. I måndags ringde jag supporten..men han sa samma som den du pratade med..prova simkortet i annan telefon eller åk till en teliabutik. Tillbringade två timmar i Teliabutiken....och han där fick ringa sin support och till slut fick dom den att fungera igen! Frågade vad det varför fel..men det visste dom inte :) Så uppsök en butik istället....
    Har du mobilsvar kom samtalen dit istället?
  • Mirris

...mina samtal kom bara till en manlig telefonröst hos Telia som upplyste om att det nummer man ringt inte gick att nå!

• Noname00
    Mirris skrev 2013-11-18 07:48:59 följande:
    ...mina samtal kom bara till en manlig telefonröst hos Telia som upplyste om att det nummer man ringt inte gick att nå!
    ok men du hade ingen röstbrevlåda alls aktiverad, eller gick de bara till mansrösten?
  • scaras

Åhh.. va fan.. Vart till en butik men de "säljer bara saker" alltså ingen hjälp där..  Ringde telias service o de skickade ett nytt simkort som jag satt in i dag men det verkar inte göra nån skillnad, inga gamla olästa sms dyker upp iaf, förutom att jäkla internet inte går att få igång. Blir så trött på teknik ibland!!!!

• Noname00
    scaras skrev 2013-11-18 21:22:22 följande:
    Åhh.. va fan.. Vart till en butik men de "säljer bara saker" alltså ingen hjälp där..  Ringde telias service o de skickade ett nytt simkort som jag satt in i dag men det verkar inte göra nån skillnad, inga gamla olästa sms dyker upp iaf, förutom att jäkla internet inte går att få igång. Blir så trött på teknik ibland!!!!
    Vad har du för mobil har du gjort en totaltåterställning på den?
    Kan du skicka sms?
Svar på tråden Nått fel på mobilen, inga sms-aviseringar kommer fram..