• Finmamma

Någon som inte fått mens efter en provera kur?

Avslutade en 10 dagars provera kur i fredags allstå 6 dagar sedan. Har nyligen fått ömma bröstvårtor men ingen mens kommer!!!! Någon som varit med om liknande? Skulle ju börja på pergotime på 5 mensdagen men mensen har fastnat där inne....

• Svar på tråden Någon som inte fått mens efter en provera kur?
  • Matilda03

Jag har varit med om det, jag har ätit provera några ggr och jag har för mig att de flesta av dem gångerna har jag inte fått så mycket mens, typ bara en dag. Men jag har börjat med Pergo ändå, räknat det lilla som kom som dag 1 och sen börjat på dag 3 eller 5.

• Majken33

Jag har läst om två stycken som hade liknande historia och de var redan gravida Glad

• Finmamma

Ohhh tack för att ni svarar!!! Gravid är jag nog inte!! Även om det hade varit det bästa :) Fortf ingen mens! Brösten ömmar som fan!!! Sjukt! Kommer nog inte få börja på pergo eftersom jag inte haft mens på 3 månader. Slemhinnan måste väl ut så att ny kan byggas upp??? Ska träffa läkaren imrogon, får se vad han säger. Känns som att man aldrig kommer någonstans

• Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-12 17:49:05 följande:
    Ohhh tack för att ni svarar!!! Gravid är jag nog inte!! Även om det hade varit det bästa :) Fortf ingen mens! Brösten ömmar som fan!!! Sjukt! Kommer nog inte få börja på pergo eftersom jag inte haft mens på 3 månader. Slemhinnan måste väl ut så att ny kan byggas upp??? Ska träffa läkaren imrogon, får se vad han säger. Känns som att man aldrig kommer någonstans
    Åh förstår att det känns hopplöst. Att vänta är ju inte det roligaste... 

Men ömma bröst är väl ett bra gravidtecken?Och en liten blödning kan ju vara nidblödning? Flört Har du tagit nåt test?
  • Finmamma

Nej det har jag inte, men är det inte proveran som gör att jag får så ömma bröst??? Ömma bröst kom ca 2 dagar efter avslutad kur. Har två barn som blev till med pergotime har väldigt svårt att tro att jag skulle vara gravid. Känner mig inte ett digg gravid förutom dessa mega ömmande bröst..... Men vad gör dem om mensen inte kommer?? Han kommer väl inte låta mig påbörja en pergolur nu??

• Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-12 19:45:26 följande:
    Nej det har jag inte, men är det inte proveran som gör att jag får så ömma bröst??? Ömma bröst kom ca 2 dagar efter avslutad kur. Har två barn som blev till med pergotime har väldigt svårt att tro att jag skulle vara gravid. Känner mig inte ett digg gravid förutom dessa mega ömmande bröst..... Men vad gör dem om mensen inte kommer?? Han kommer väl inte låta mig påbörja en pergolur nu??
    Ingen aning faktiskt... 

Jag har ätit provera och blev mest deprimerad och fick huvudvärk. Inga ömma bröst i alla fall.

Om jag var du skulle jag lätt ta ett gravtest bara för att utesluta möjligheten. Sen vet jag inte? Finns det någon som ätit dubbel kur provera?  
  • Finmamma

Bara han inte säger att jag ska äta provera i 10 dagar igen för att återigen vänta på mens i 14 dagar som inte kommer!! Ahhh blir så arg. Måste väl finnas något dom sätter igång mensen :( Jag har väldigt svårt för att tror att jag skulle vara gravid :-/

• Finmamma

Gissa om inte mensen kom idag!!! 12 dagar efter avslutad provera kur! Otroligt!

Svar på tråden Någon som inte fått mens efter en provera kur?