Gammal kärlek, ta kontakt? Behöver råd!!
För 14 år sedan fick jag uppleva den stora lyckan att träffa mannen i mitt liv, den stora kärleken. Han var min ”prins” och mitt allt: otroligt snygg, charmig, utåtriktad, snäll, smart och oerhört romantisk. Passionen och attraktionen gick inte att ta miste på. Vi träffades på jobbet, dock var vi båda upptagna på varsitt håll. Efter ca ett år valde jag att sluta då jag fick ett mer attraktivt jobb. Denna kille tog då modet till att visa att han ville att vi skulle bli ett par. Det ville jag också men min blyghet och lojalitet mot min sambo satte stopp för oss. Vågade inte visa mina känslor för denna kille, utan levde i självförnekelse och fick killen att tro att jag bara ville var vän med honom. Var så rädd att denna kille hade satt mig på piedestal, så istället valde jag tryggheten och stannade kvar i mitt förhållande. Det var mitt livs misstag.
Idag har verkligheten hunnit ikapp mig och jag känner mig så miserabelt olycklig i min relation, den man jag valde att stanna kvar hos. Mellan oss finns inget. Jag har inga känslor för min man som jag är gift med. Känslorna tog slut för flera år sedan. Vi lever mest som vänner även fast min man vill mer. Vi har två underbara barn ihop, två flickor som är mina ögonstenar. Jag lever varje dag med tankar om skilsmässa samtidigt som jag inte vill splittra vår familj då barnen är ganska små.
Jag känner en stor tomhet och saknad över det jag valde bort. Inte hjälper det heller att jag vet om att det var mitt fel att det inte blev vi. Sitter just nu och funderar på om jag ska ta kontakt med min gamla kärlek men vet inte om jag bara är patetisk??? Har min ”prins” som vän på facebook. Han är också gift och har barn med den tjej som han var ihop med när vi träffades. Känns dock så jobbigt att åren bara går och jag inte ens har försökt kontakta killen ifråga…typ ett ”hej, hur har du det?” i ett mejl är väl inte så konstigt, eller??
Behöver hjälp med vad jag ska göra. Någon som varit i min situation?