• Adessa06

Min 2,5 mån bebis låter som en gris

Hej, som sagt min bebis låter som en liten gris, läkare säger att det kan vara så att brosket är mjukt i halsen och fladdrar när hon anstränger sig. Är det någon som har haft samma problem?

• Svar på tråden Min 2,5 mån bebis låter som en gris
  • Mymla
    Adessa06 skrev 2013-11-07 21:59:37 följande:

Hej, som sagt min bebis låter som en liten gris, läkare säger att det kan vara så att brosket är mjukt i halsen och fladdrar när hon anstränger sig. Är det någon som har haft samma problem?

Ja det försvann efter ca 1 år tror jag (minns inte exakt)
  • Adessa06

Tack för ditt svar :) det är många som frågar varför hon låter så, var det så för er också ?

• Mymla
    Adessa06 skrev 2013-11-08 11:01:29 följande:

Tack för ditt svar :) det är många som frågar varför hon låter så, var det så för er också ?

Ja det låter ju som om ungen håller på att kvävas, var till läkaren som sa att brosket i struphuvudet är mjukt på en del bebisar och då låter det sådär. Samma som att fontanellen är mjuk i början också.
  • nozpa

Min lilla snarkade mycket. Antar att ljuden är desamma. Fick höra att det minsann var polyper. Frågade på BVC och så små barn får inte det tydligen.
    Mjukt brosk som skrivs. Hon är 8 månader nu och hon har inte snarkat på ett bra tag. 

• Adessa06

Hon har slutat snarka tack och lov det var väldigt svårt att somna :) men hon låter som en gris när hon är vaken.

• trolliz

Det är ju det gulligaste som finns! Min son föddes grymtade, inget skrik bara grymtande!
     Har en video på mig som nyfödd då jag också låter ungefär så. Inget jag oroat mig för, bara för gulligt :) 

• Ox2

Har vänner vars äldsta barn också hade det så. De fick samma förklaring samt att de helst skulle växt bort inom ett år..

• Studsjessi

Jag har oxå en grymtande minigris, och har fått samma förklaring som ovanstående, att det är för att det är mjukt brosk.

Svar på tråden Min 2,5 mån bebis låter som en gris