Hjälp - Bosch tvättmaskin med självdoserings I-DOS
Hej.
Känner någon till Bosch tvättmaskin med självdoseringssystem (I-DOS) ??
.
Vi har nyligen köpt en sån tvättmaskin som heter HomeProfessional WAY32890SN . Den har I-DOS självdoseringssystem men jag skulle verkligen behöva er hjälp för jag vet inte vad som är fel gällande I-DOS-systemet.
Jag använder inte sköljmedel så jag har kopplat från den vänstra självdoseringsluckan och använder alltså endast flytande tvättmedel i den mittersta luckan. I menyn har jag valt att det ska vara tvättmedel i den mittersta luckan istället för sköljmedel.
Varje gång som jag tvättar så står det efteråt att skum bildades, och att man måste se över doseringsmängden. Jag har testat att byta tvättmedel. Det hjälpte ej. Nu har jag har testat att minska basdoseringsmängden på menyn, från 75 ml som var förinställt, enda ner till 55 ml istället. När jag ställer in tvätten på 60 grader så väljer jag dessutom lätt smutsad tvätt, för att det ska bli mindre tvättmedel. Ändå så står det fortfarande att skum bildades och att man måste se över doseringsmängden när tvätten är klar.
Vad ska jag göra?? Det är ju redan inställt på minimal mängd av tvättmedel. Det känns ju jättetråkigt om jag inte ska kunna använda I-DOS systemet för att det doserar fel, när vi nu har köpt en så pass dyr maskin... Om jag gör manuell dosering i det vänstra facket, istället för I-DOS-systemet, kan jag då endast hälla i pulver eller kan man hälla i flytande tvättmedel i den manuella luckan?
Jättetacksam för hjälp!!!