• ufkonto

Marknadsundersökning för köksprodukt

Hej !

Vi är ett uf-företag som genomför en marknadsundersökning som handlar om vår produkt som vi ska producera.
    Det vore schysst om ni kunde hjälpa till och svara på undersökningen, det tar bara några sekunder och det hjälper oss väldigt mycket.

https://www.surveymonkey.com/s/6S5BMR9

Tack på förhand!!!

• Svar på tråden Marknadsundersökning för köksprodukt
  • rosyposy

Du, det heter "knäcker ägg" inte "kläcker ägg" i det sammanhanget som undersökningen verkar handla om....

• Liten elak och intelligent

Min sjuråing säger ofta fel på kläcka och knäcka. Men ändra.....så tillvida att du inte vill sälja en maskin som kläcker små kycklingar.

• La Lola

Vilken totalt onödigt produkt,
    Förresten så finns det ju redan såna på marknaden som separerar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • bradfield
    La Lola skrev 2013-11-08 09:58:39 följande:
    Vilken totalt onödigt produkt,
    Förresten så finns det ju redan såna på marknaden som separerar.
    Ja,samma sak med klädmärken och smycken. Det finns redan på marknaden. Varför ska en massa UF-företag hålla på och  tillverka smycken?
  • tjej87

Möjligtvis hade jag kunnat tänka mig en sån produkt om den kostade typ 25 spänn och inte tog upp mycket plats i skåpen.. Men annars fungerar mina händer utmärkt både till att knäcka och separera ägg... Dessutom måste den vara superlätt att diska för annars hade jag inte använt den även om jag hade en. Händerna går snabbare att tvätta då

• La Lola
    bradfield skrev 2013-11-08 10:03:29 följande:
    Ja,samma sak med klädmärken och smycken. Det finns redan på marknaden. Varför ska en massa UF-företag hålla på och  tillverka smycken?
    Ja o då får man kanske satsa på en produkt som man får sälja mycket av tänker jag? Nyskapande liksom.
  • bradfield
    La Lola skrev 2013-11-08 10:07:47 följande:
    Ja o då får man kanske satsa på en produkt som man får sälja mycket av tänker jag? Nyskapande liksom.
    Jag tänker att UF-företag går ut på att lära sig HUR man driver företag, inte egentligen att sälja så mycket som möjligt (även om det är roligare med en bra produkt).

Men framförallt tycker jag det är onödigt att skriva "vilken totalt onödig produkt" till ungdom/ar som faktiskt har gjort en marknadsundersökning som ska ta reda på om det finns intresse för produkten. Lite uppmuntrande kan man väl vara. Skulle du använda samma ord till din dotter om det var hon som läste kursen och kom på denna idén?
  • La Lola
    bradfield skrev 2013-11-08 10:14:50 följande:
    Jag tänker att UF-företag går ut på att lära sig HUR man driver företag, inte egentligen att sälja så mycket som möjligt (även om det är roligare med en bra produkt).

Men framförallt tycker jag det är onödigt att skriva "vilken totalt onödig produkt" till ungdom/ar som faktiskt har gjort en marknadsundersökning som ska ta reda på om det finns intresse för produkten. Lite uppmuntrande kan man väl vara. Skulle du använda samma ord till din dotter om det var hon som läste kursen och kom på denna idén?
    Jahapp.

Japp, det skulle jag. Utan tvekan.
    Och om de vill veta om de finns intresse för den måste det ju ligga i detta intresse att få veta vad folk tycker även om det är negativa saker.
  • ufkonto
    La Lola skrev 2013-11-08 10:16:54 följande:
    Jahapp.

Japp, det skulle jag. Utan tvekan.
    Och om de vill veta om de finns intresse för den måste det ju ligga i detta intresse att få veta vad folk tycker även om det är negativa saker.
    Jag håller med detta. Vi bryr oss inte särskilt mycket om vi inte får "bra svar" utan det är självklart att vi vill ha en ärlig bild av verkligheten. Vi vet mycket väl själva att det är en rätt så onödig produkt, men hur mycket onödiga grejer har man inte idag, som t.ex. "bananfodral" som säljs på ICA Maxi? Det är som sagt kursens mål att lära sig hur man bygger upp och sköter ett företag och inte att tjäna massvis på dåliga produkter.
  • La Lola
    ufkonto skrev 2013-11-08 10:28:01 följande:
    Jag håller med detta. Vi bryr oss inte särskilt mycket om vi inte får "bra svar" utan det är självklart att vi vill ha en ärlig bild av verkligheten. Vi vet mycket väl själva att det är en rätt så onödig produkt, men hur mycket onödiga grejer har man inte idag, som t.ex. "bananfodral" som säljs på ICA Maxi? Det är som sagt kursens mål att lära sig hur man bygger upp och sköter ett företag och inte att tjäna massvis på dåliga produkter.
    Så då skulle ni kunna sälja strumpor likaväl?
  • ufkonto
    La Lola skrev 2013-11-08 10:34:02 följande:
    Så då skulle ni kunna sälja strumpor likaväl?
    Nja.. Strumpor säljs väl överallt, det är ju en vanlig produkt. Vår produkt har jag inte sett till i Sverige i alla fall.
  • La Lola
    ufkonto skrev 2013-11-08 10:54:08 följande:
    Nja.. Strumpor säljs väl överallt, det är ju en vanlig produkt. Vår produkt har jag inte sett till i Sverige i alla fall.
    Ok...
  • La Lola
    tjej87 skrev 2013-11-08 11:01:37 följande:
    Här finns iaf en i Sverige! Den knäcker ju visserligen inte men det är ju separera som är det kladdiga jobbet www.coolstuff.se/pluck-aggseparator
    Vanliga petflaskor funkar också.
  • tjej87
    La Lola skrev 2013-11-08 11:03:28 följande:
    Vanliga petflaskor funkar också.
    Fiffigt, det har jag aldrig tänkt på! :) Jag brukar bara knäcka ägget i handen och låta vitan rinna ner i en bunke... Lite kladdigt men det går snabbt iaf!
  • La Lola
    tjej87 skrev 2013-11-08 13:22:57 följande:
    Fiffigt, det har jag aldrig tänkt på! :) Jag brukar bara knäcka ägget i handen och låta vitan rinna ner i en bunke... Lite kladdigt men det går snabbt iaf!
    Ja så gör jag också.
  • ufkonto
    tjej87 skrev 2013-11-08 11:01:37 följande:
    Här finns iaf en i Sverige! Den knäcker ju visserligen inte men det är ju separera som är det kladdiga jobbet www.coolstuff.se/pluck-aggseparator
    Denna kostar ungefär 10kronor totalt att frakta hit ifrån fabriken i Kina. Så vi kunde ha sålt den för 15kronor, lite skillnad mot 100 i alla fall Cool
Svar på tråden Marknadsundersökning för köksprodukt