Vilken är den värsta och den bästa färdigmaten du ätit?
Även om jag föredrar lagad mat, så köper jag färdiglagat ibland. Och fy vad mycket pengar man kastat ut på mat som knappt går att äta. Jag kommer inte ihåg alla märken, men jag listar de jag kommer ihåg:
Kelda gulaschsoppa - köttet var som små gummibitar, inte trevligt att tugga på. Nästan helt slät soppa, vilket en gulasch inte ska vara.
Coop djupfryst pizza - smaklös och torr. Fick lägga på ganska mycket ost själv för att kanterna inte skulle bli helt brända i ugnen. Fick även krydda med oregano för att öht få en pizzasmak. De flesta djupfrysta pizzor går knappt att äta. Finns det någon bra?
Alla dessa fiskgratänger som inte smakar något. Tror att det är Findus som skriver att deras gratänger innehåller potatismos lagat från grunden. Smakar bara pulvermos.
Guldfågelns färdiggrillade kycklingdelar i påse. Köpt Buffalo wings, klubbor m.m. Jag har flera ggr hittat fjädrar på kycklingdelarna. Fjädrarna har blivit marinerade och sitter som klister på skinnet. Nu äter jag inte skinnet, så jag kan dra av det. Men det ser inte så aptitligt ut. Men kycklingen är faktiskt god.
Mamma scans köttbullar - har svårt för dem. Tycker de innehåller en massa broskbitar.
Bra färdigrätter:
Coop Tikka masala på burk var faktiskt överraskande god. Inte som riktig Tikka, men ändå god.
Findus fisk med mandeltäcke, sedan har de någon till med bara fisk och något täcke på, Fransk tror jag den heter.
Så, kom igen nu, tipsa mig om färdigmat som är värd att lägga pengarna på. Och avskräck mig från att köpa grejer som är nästintill oätliga.