• jenst1

Vad tycker ni om Biotherm ansiktsserier?

Hej!
    Har på 2 stället blivit rekommenderad Biotherms dagkräm, nattkräm och serum. Bla var det aqua source (tror jag den hette)-serien.
    Skulle vilja höra även från några som testat den om Biotherm har bra produkter. Jag vill ju ha något som levererar.
    Önskar jag hade råd att köpa typ Dermalogica eller Decleor osv men jag måste hitta en billigare nivå som ändå är prisvärt.

Tacksam för åsikter/recensioner och tips

• Svar på tråden Vad tycker ni om Biotherm ansiktsserier?
  • Gladskit

Just aquasource deep serum är den enda Biotherm-produkt jag någonsin använt men den tycker jag jättemycket om!

• snilla

Varför inte testa ekologisk hudvård istället? Rena, vegetabiliska oljor fungerar ju utmärkt, är dryga och kostar inte en massa pengar. Även ekologiska krämer baserade på oljor behöver inte dra i plånboken alltför mycket.

Här hittar du ingredienslista på ett serum från Aquasource:
    www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/biotherm/aquasource/_/Aquasource-Superserum-Intensely-Moisturizing-Oligo-Thermal-Concentrate

Är mest ingredienslistan jag tänker på då jag har en känsla av att sidan inte är helt objektiv i sin bedömning eftersom de bakom sidan verkar sälja produkter själva...men verkar ju inte vara något superspeciellt med den produkten, mycket silikoner osv (som ger intrycket av en slätare hy men innehåller ingen "näring" för huden). 

Vad är det du vill uppnå med hudvårdsprodukter? Har du några problem med huden?

• jenst1

Tack båda två jag ska kolla länken mer noggrant men du har verkligen en poäng där.
    Det är två tjejer på Åhléns som rekommenderade Biotherm med tanke på mitt priskrav och de tyckte att man får mycket för pengarna. Har aldrig behövt tänka så mycket på sånt här då jag alltid har haft fin hy. Har tidigare haft Body Shop, Nivea och de senaste åren Apotekets Vichy.

Jag har inga problem med min hy mer än att jag är torr, speciellt denna tiden på året. Men torrheten brukar resultera i knottrig och ful hy med pigmentfläckar. Jag är i perioder också finnig men där ser jag en koppling till kost och sömn osv.
    Jag behöver alltså en serie som ger mycket fukt utan att man ser glansig och fet ut. Med med tanke på att jag nu är 38 år vill jag ha något som jobbar lite aktivt. Jag har fin hy nu men vill ju att den ska förbli så. Har börjat få rynkor i pannan och har mycket rynkor under ögonen så jag någon filler/antiage eller vad det kan kallas kanske är på sin plats nu.

Har ni någon erfarenhet av Malin Åkerströms serie? den ska ju vara bra och om jag hört rätt också med vegetabiliska oljor.

Jag har alltid trott på Apotekets produkter men hudterapeuter verkar inte vara så förtjusta i deras hudvårdsserier, bla för att de innehåller parabener. Ngt för mig att kolla upp mer noggrant.

Jag har i alla fall bestämt mig för att unna mig lite bättre ansiktsprodukter och kan tänka mig att betala lite mer men ändå inte på en nivå där dermalogica och decleor osv ligger. Fundera på att boka tid hos en hudterapeut för konsultation men på något vis känns det mer äkta med åsikter från användare som en del av beslutsunderlaget. De på klinikerna vill ju trots allt sälja produkter.

Tack igen

Svar på tråden Vad tycker ni om Biotherm ansiktsserier?