• Anonym (Undrar)

För lite östrogen?

Hej! Jag har en fråga till dig, jag är 23 år gammal och har sedan jag fick mens alltid haft så konstig cykel.
    Jag störtblöder , och sen har jag ibland mens varje månad, hoppar över 3-4 månader och så fortsätter det.
    Har en dotter, men eftersom jag aldrig vet när jag har mens känns det svårt att få ett syskon. Är detta nått jag behöver utreda? Hade kondylom när jag var 15, har inte haft det sen dess, börjar inbilla mig att jag kanske har cellförändringar. Men är för rädd för att gå iväg. Tack på förhand.

• Svar på tråden För lite östrogen?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Man brukar få första kallelsen till cellprov vid 23 års ålder. På det du beskriver låter det inte som något symtom på just cellförändringar. Hur länge har ni försökt? Hur lång är du? Vad väger du?

• Anonym (Undrar)

Jo , jag har fått min kallelse men drar mig lite för att gå iväg,
    Vi har försökt i ca 6 månader men då har jag enbart haft mens 2 gånger, har egentligen aldrig stört mig på att min cykel varit så rubbad som den är , men det är frustrerande att aldrig veta om jag kommer ha mens varje månad, eller om den ska vara borta i 4.
    Kan man ha ägglossning trots att man inte har mens?
    Jag är 163 och väger 53 kg-

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Man kan inte ha äl utan mens men man kan ha mens utan äl. Jag tycker att du absolut ska gå, det är jätteviktigt! lycka till

Svar på tråden För lite östrogen?