• Anonym (Ts)

Missfall igen

Genomgår nu mitt andra missfall. Första missfallet var ett MA som upptäcktes i vecka 11. Är nu i vecka 6-7 och blöder. Känns så fruktansvärt tungt. Varför är det så lätt för vissa att bli gravida och föda friska barn? Min bästa väninna har tre barn, två av dem blev till på första försöket. Hon har haft noll missfall. Och jag... Har inga barn, men två graviditeter i bagaget. Kommer jag få missfall nästa gång också? Kommer jag få en bebis? :'( Är det något fel på mig som gör att jag bara kan bli gravid men inte få barn? Vet inte om jag orkar få ett till missfall. :(

• Svar på tråden Missfall igen
  • Anonym (Flera)

Beklagar verkligen!  Jag vet hur det känns-på 7 år inga barn,men flera missfall. Och ja,det är satans orättvist,men man får kämpa på ändå! Det är inte alls säkert det är nåt fel på dig,först vid tre görs en utredning så än behöver du inte tänka så. Det lilla du kan göra själv nästa graviditet är att ta e-vitamin och om du vill progesterollkräm som finns på nätet. Båda kan hjälpa om felet skulle sitta hos dig.

• linnn89

Beklagar verkligen...förstår verkligen vad du genomgår.. Sååå jobbigt o hemskt.. Jag har ett barn och försökte i två år att bli gravid och när äntligen lyckan kom och fick uppleva det i 12 veckor slutade det i ma i vecka 6.. Nu har jag min första mens efter ma o vill bli gravid igenzz

• Anonym (Ts)
    Anonym (Flera) skrev 2013-11-08 22:58:40 följande:
    Beklagar verkligen!  Jag vet hur det känns-på 7 år inga barn,men flera missfall. Och ja,det är satans orättvist,men man får kämpa på ändå! Det är inte alls säkert det är nåt fel på dig,först vid tre görs en utredning så än behöver du inte tänka så. Det lilla du kan göra själv nästa graviditet är att ta e-vitamin och om du vill progesterollkräm som finns på nätet. Båda kan hjälpa om felet skulle sitta hos dig.

Oj vad tungt att kämpa så länge. Hur orkar ni? Har ni fått utredning? Kram!
  • Anonym (Ts)
    linnn89 skrev 2013-11-09 06:46:44 följande:
    Beklagar verkligen...förstår verkligen vad du genomgår.. Sååå jobbigt o hemskt.. Jag har ett barn och försökte i två år att bli gravid och när äntligen lyckan kom och fick uppleva det i 12 veckor slutade det i ma i vecka 6.. Nu har jag min första mens efter ma o vill bli gravid igenzz

Beklagar verkligen, det är så sorgligt när man får missfall :(
  • aj 378

Vi gick igenom två missfall. En ofosterlig graviditet som upptäcktes på kub i v 14 och ett MA som upptäcktes i v 10. Ville då ge upp, vi hade försökt i två år och det slet på det psykiska måendet. Jag var så knäckt och bitter. Vi bestämde att vi skulle fortsätta försöka, om det skulle skita sig igen så skulle vi ta ett uppehåll och få läka.

Det blev tredje gången gillt, vår lilla son är två månader nu svårt att tänka på det nu kanske ts men när du har ditt barn i famnen så känner du att du kunde gått igenom om vad som helst för det är värt det.

Stor kram och lycka till!

• Anonym (Kram)

Jag har inte genomgått missfall men vill bara skicka varma styrkekramar❤❤

• sepfhrenia

Beklagar verkligen! Det som får mig att kunna "acceptera" läget och på nåt sätt gå vidare är att 30-40% av alla graviditeter slutar i mf/ma. Det är mer än 1/3 del!! Det hjälper mig, kanske dig med... Det är bara siffror men men...

Det går upp och ner, dag för dag.

Kramar!!

• sepfhrenia
    Anonym (Flera) skrev 2013-11-08 22:58:40 följande:

Vitaminer är viktigt! Jag rekommenderar många vitaminer o mineraler att ta dagligen. Inte apotekets eller brustabletter då. Utan gå till en riktig hälsokost, great earth gillar jag, mivitotal, folsyra rekommenderar de alla att ta ett tag innan graviditet med.
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Ts) skrev 2013-11-09 08:24:09 följande:

Oj vad tungt att kämpa så länge. Hur orkar ni? Har ni fått utredning? Kram!
    Man orkar det man måste,men nu struntar vi i mina ägg-de är ju usla tydligen- och gör embryodonation snart istället. GladDrömmer Kram och lycka till med allt!
  • Anonym (Flera)
    sepfhrenia skrev 2013-11-09 10:10:14 följande:
    Vitaminer är viktigt! Jag rekommenderar många vitaminer o mineraler att ta dagligen. Inte apotekets eller brustabletter då. Utan gå till en riktig hälsokost, great earth gillar jag, mivitotal, folsyra rekommenderar de alla att ta ett tag innan graviditet med.
    Jag har ätit allt och lite till de år vi försökt... Folsyra snart 8 år och under denna behandling och som gravid ska jag ta 10mg folsyra per dag. E-vitamin märker jag positiva effekter på slemhinna och därmed mensen och lutealfasen,d-vitamin ska i princip alla äta och speciellt vi som har svårt bli gravid/få barn. Omega 3 tar jag också. Däremot inte andra vitaminer,jag äter allsidigt och för mycket kan faktiskt försvåra att bli gravid.
  • Anonym (Ts)
    aj 378 skrev 2013-11-09 08:45:07 följande:
    Vi gick igenom två missfall. En ofosterlig graviditet som upptäcktes på kub i v 14 och ett MA som upptäcktes i v 10. Ville då ge upp, vi hade försökt i två år och det slet på det psykiska måendet. Jag var så knäckt och bitter. Vi bestämde att vi skulle fortsätta försöka, om det skulle skita sig igen så skulle vi ta ett uppehåll och få läka. Det blev tredje gången gillt, vår lilla son är två månader nu svårt att tänka på det nu kanske ts men när du har ditt barn i famnen så känner du att du kunde gått igenom om vad som helst för det är värt det. Stor kram och lycka till!

Grattis till sonen! Ger hopp att höra att det kan gå vägen efter två missfall!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kram) skrev 2013-11-09 09:11:34 följande:
    Jag har inte genomgått missfall men vill bara skicka varma styrkekramar❤❤

Tack! Värmer!
  • Anonym (Ts)
    sepfhrenia skrev 2013-11-09 10:05:02 följande:
    Beklagar verkligen! Det som får mig att kunna "acceptera" läget och på nåt sätt gå vidare är att 30-40% av alla graviditeter slutar i mf/ma. Det är mer än 1/3 del!! Det hjälper mig, kanske dig med... Det är bara siffror men men... Det går upp och ner, dag för dag. Kramar!!

Tack för rådet. Alltid bra att titta på statistik för att få ner fötterna på jorden.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Flera) skrev 2013-11-09 15:53:05 följande:
    Man orkar det man måste,men nu struntar vi i mina ägg-de är ju usla tydligen- och gör embryodonation snart istället.  Kram och lycka till med allt!

Ok, lycka till! Hoppas verkligen det går vägen!
  • Maggis01

Var "gammal" när jag träffade min blivande man och överlycklig över att snabbt bli gravid, men fick MA i v. 14. Förkrossad naturligtvis, men tänkte med sorg i hjärtat att det är ju rätt vanligt. Gravid igen några månader senare med nytt MA som upptäcktes på VUL i v. 11. Då började jag misströsta på allvar och må dåligt psykiskt med panikångest och depression. Väldigt jobbig period. Blev lyckligtvis gravid en tredje gång och gick igenom en lång och ångestfylld graviditet, men blev slutligen mamma vid nästan 40-års ålder. Vid den sista graviditeten åt jag Trombyl och använde progesteron-vaggisar. Vet inte om det var det som hjälpte, men värt att prova!

Men ge inte upp! Det är en lång och plågsam väg, men förhoppningsvis når man målet till sist.

Kram!      

• Maggis01

Förstår också avunden man känner som är lite skamlig. Jag kunde inte se bebismagar eller barnvagnar utan att vilja gråta. Tyckte varje TV-program handlade om graviditeter. Varför lyckades bästa väninnan i samma ålder få två barn utan minsta bekymmer? Känslan av missunsamhet är inte heller rolig att känna.

Svar på tråden Missfall igen