• Anonym (orolig)

ont i magen efter missfall

Fick missfall i förra veckan. Räknade ut att jag borde vart i vecka fem. Blödde i åtta dagar, först lite sen mycket och lite igen sista dagarna. Kan jag räkna med att det är bra nu?? Min bm sa att kroppen nästan alltid klarar av tidiga missfall själv och jag inte behöver någon koll. Ska åka utomlands i slutet på nästa vecka och är självklart livrädd att jag ska bli dålig när jag är bortrest. Har fått ont i magen idag( vilket självklart kan bero på något helt annat). Har inge feber eller annat konstigt, tror ni det är lugnt?

• Svar på tråden ont i magen efter missfall
  • Pimpinellan

Ja,jag tror det är lugnt. Väldigt ovanligt att få kompikationer efter tidiga m.f och så länge du slutat blöda,inte får ont i underlivet och feber är det helt lugnt. Magont kan bero på vad som helst. Men sköta om dig lite extra är du värd ändå rent själsligt! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (orolig)

Tack för lugnande ord. Jag fattar ju att det är ovanligt, men det vore så typiskt min otur, särskillt när man ska iväg.

• sepfhrenia

Du kommer ju hinna vara blödfri i mer än en vecka innan du är utomlands så det ordnar nog sig!

Kram på dig!

Svar på tråden ont i magen efter missfall