Vill resa till Oman - någon som varit där?
Undrar om någon varit i Oman med eller utan barn.. tips och råd?
Hur är maten, och går det att sola på stränder och hotell? Kvinnor bör ju täcka sig..?
Undrar om någon varit i Oman med eller utan barn.. tips och råd?
Hur är maten, och går det att sola på stränder och hotell? Kvinnor bör ju täcka sig..?
puff..
Vi har varit där några gånger. I Salalah,. Det är inget håll- i-gång ställe, men vill man ha lungt och avslappnat så är det perfekt. Det finns inte mycket att göra utanför hotellområdena men de har ofta många aktiviteter. Inom hotellområdet kan du gå klädd som på vilken semesterort som helst. Utanför så klär man sig anständigt. Jag har aldrig täckt håret när jag varit där, jag har dock inte varit där under Ramadan. Utflykter ut i öknen är spännande och man kan få besöka vanliga omanska familjer som lever ett traditinellt liv. Det är ofta amerikanska soldater på permission på hotellen, lite bullriga som unga pojkar i grupp ofta är. Men de är mycket artiga och mycket korrekta. Fanatastiskt badvatten, inte sandstrand överallt, det får man kolla av när man bokar hoeltellet. Tidigt på morgonen kan man ofta se stim av delfiner simma förbi. Poolområdena är som stora landskap med flera. bassänger. Som i alla länder i mellanöstern som jag besökt så är barn välkomna överallt, det är inte alltid lika barnsäkert som vi är vana vid. God mat och vackert och fräscht serverat. Vi reste med Solresor, ett av de få svenska som har resor dit.
Låter fint!
Tack för svaret det lutar åt en resa dit i januari.. Min sambo undrar om det är hajtätt? Jag sa att en och annan haj brukar det finnas i havet men ingen risk vid stranden?? ;)