• Freksta

Torktumla kläder med paljetter.

Någon som torktumlat kläder med paljettliknade grejer på?

Har det gått bra eller har tröjan gått sönder?

Har just köpt en torktumlare och orkar inte hänga alla kläder då det tar superlång tid att torka i vårt hus och det är en hint av fuktig doft kvar efter det är torrt.
  • Svar på tråden Torktumla kläder med paljetter.
  • La Lola

Jag skulle inte göra det.
    Här får sånt hänga o torka.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gryntroll

Kort svar: Nej. Vi tumlar endast oömma kläder, typ college tröjor, trikå, strumpor och trusor/kalsonger. Tycker att det sliter för mycket för att v as ra värt det på andra kläder. Upplever dessutom att det kan bli snett och vint när man inte drar i sömmarna i fuktiga plagg innan de hängs upp.

• Ramborg

Vi tumlar bara underkläder, lakan och handdukar. Allt annat får hängtorka. Det sliterför mycket på kläderna att tumla tycker vi, plus att det blir så satans skrynkligt. Vi gillar inte att stryka och om man slätar ut t-shirts och sånt innan man hänger dem så behöver de inte strykas.

42.
  • Freksta

Tack för svar men ville gärna ha svar från nån som har torktumlat en liknande tröja och om det gått bra för dem Skrattande

När jag bodde i sverige så torktumlade jag allt men hade inte såna här plagg då visserligen...

• La Lola
    Freksta skrev 2013-11-09 13:43:46 följande:
    Tack för svar men ville gärna ha svar från nån som har torktumlat en liknande tröja och om det gått bra för dem Skrattande

När jag bodde i sverige så torktumlade jag allt men hade inte såna här plagg då visserligen...
    Fast...om det har gått bra för nån annan säger ju inte så mycket om hur det kommer gå för din tröja....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Freksta
    La Lola skrev 2013-11-09 13:44:40 följande:
    Fast...om det har gått bra för nån annan säger ju inte så mycket om hur det kommer gå för din tröja....
    Hahaha ne det förstås men då vet jag om det gått bra eller inte, så vet jag om jag själv ska våga mig på det Skrattande
    En svarade på facebook att hon alltid slänger in såna plagg och hittills har det inte hänt nått Glad

Hade kläderna torkat bra i huset så hade jag nog hängt upp dem men det tar så lång tid och så luktar det typ rått så orkar inte med det längre.
  • Freksta

Vågade bara kasta in en av tre men det fungerade superbra, lika hel och fin som innan Skrattande

Svar på tråden Torktumla kläder med paljetter.