• Anonym (rådvill)

var ska man skänka barnkläder?

Hej.
    Jag har rensat ut hos barnen och har en del bebiskläder jag vill bli av med. Jag har försökt sälja det men inga napp. Jag har tänkt skänka de men var? Har kollat olika sidor men de är ju mest stora barn som behöver. Så vad gör man med alla bebiskläder? Är de UFF? röda korset? Kyrkan? Och ska man isåfall ringa först? =\

• Svar på tråden var ska man skänka barnkläder?
  • Anonym (rådvill)

Jösses. Förstår inte var den glada gubben kom ifrån. :S

• Anonym (BVC)

För dem till BVC,  finns säkert många föräldrar som inte har så bra ekonomi som behöver baby/barnkläder.

• Anonym (rådvill)

Kan man göra de =) Ska höra av mig till min bvc sköterska på måndag och höra om dom tar emot :)

• sextiotalist

Om du har facebook, så kan du "gilla" matkassen, där kommer det direkta efterlysningar på barnkläder ibland. Jag har lagt undan en hel de bra kläder som grabben vuxit ur och när det kommer någon efterlysning av kläder i hans storlek i närområdet så ska jag den personen få det

• Anonym (BVC)

Ganska få vågar ju kontakta kyrkan fast de har dålig ekonomi och uff så säljer väl kläderna och tar största delen av vinsten själv. Därför har jag alltid fört till BVC. Dom flesta föräldrar kommer ju dit nångån, så större chans att någon som faktiskt behöver sakerna får dem.

• Anonym (rådvill)

Jag är medlem i gruppen en hjälpande hand. Ung. Samma som matkassen. Där har aldrig efterfrågats bebiskläder. Men ska absolut kontakta bvc. :)

• Elli 612

tror inte bvc tar emot.. för vart ska de förvara kläder de ev få in? här gör dom inte det iaf.

• Anonym (jag)

Hade mer än gärna tagit emot. Dålig ekonomi. Inget jobb och sjukdom.

• mamita64

På vår öppna förskola lämnar folk kläder. En del som säljs, men mängder som är gratis. Samma på BVC ( de ligger nästan vägg i vägg i samma hus) Dit lämnar folk kläder som är gratis.
    När vi fick en gäst med behov av barnkläder på kvinnojouren där jag jobbar så la jag ut en efterlysning på en Ge och Få-sida på Fb och vi fick massor. Både kläder, leksaker och andra barngrejer. Det var kanon. En del tog vår gäst, en del har jag packat och lagt undan på jouren så att det finns om det kommer nån mer som behöver....

• Mandel

Jag skänker antingen till vänner med mindre barn eller så får Röda Korset grejorna. Lämnar massor till RK och vet att familjer i trångmål kan köpa riktigt billiga kläder/leksaker/husgeråd m.m. och att utsatta människor i andra länder får hjälp med mat och mediciner m.m. för försäljningsbeloppet.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (A)

Jag skänker till ensamstående föräldrar som jag vet har det tufft, men också till kvinnojour, flyktingbostäder och Matkassen, den där fantastiska sidan på fejjan.

• mamita64

Jag  personligen har skänkt alla mina ungars urväxta kläder och mina egna som jag inte kunnat ha till kyrkan. De har i sin tur kört kläderna till barnhem i Ukraina.

• How about cupcakes

Kvinnorjouren har vi lämnat leksaker och kläder till.
    De kvinnor och barn som kommer dit har ofta bara det de har på sig när de flydde. 

• nozpa

BVC som någon skrev. Jag har inte lämnat kläder dit. men blöjor.

• Anonym (Rosa)

Om du bor i Stockholms området så kontakta Saris änglar på facebook, så kanske hon tar emot det, de har ett förråd.

Svar på tråden var ska man skänka barnkläder?