• Limhe

Bärsjal hjälp! :)

Jag ska få mitt andra barn februari och är grymt sugen på att köpa en bärsjal, Har noll koll på vad som är bra eller inte så skulle gärna vilja ha lite tips och råd.

Mina krav är att den ska vara lätt att knyta (eller inte behövas knyta) sen ska den funka och amma i.

vad letar jag efter? 

• Svar på tråden Bärsjal hjälp! :)
  • Lena

Jag skulle säga du vill ha en lång trikåsjal. De kan du knyta innan du sätter i bebisen men håller inte för så många kilon

• Limhe
    Lena skrev 2013-11-09 20:40:14 följande:

Jag skulle säga du vill ha en lång trikåsjal. De kan du knyta innan du sätter i bebisen men håller inte för så många kilon

Det gör inget. Har tänkt och bära ca 6 månader eller så :)
  • Flickan och kråkan

Ska du bära i samma trikåsjal i ett halvår så bör du satsa på någon av de mer rejäla/stadigare: mam:eco tycker jag, eller wbs (wrapsody bali stretch). Jag älskar sino från looma till nyfödd (riktigt tunn och sval och stadig för att vara så tunn), men inget man bär mycket i under ett helt halvår. Nu med tredje barnet så la jag den på hyllan efter 3 månader.

• Limhe
    Flickan och kråkan skrev 2013-11-09 21:47:07 följande:

Ska du bära i samma trikåsjal i ett halvår så bör du satsa på någon av de mer rejäla/stadigare: mam:eco tycker jag, eller wbs (wrapsody bali stretch). Jag älskar sino från looma till nyfödd (riktigt tunn och sval och stadig för att vara så tunn), men inget man bär mycket i under ett helt halvår. Nu med tredje barnet så la jag den på hyllan efter 3 månader.

Okej. Ja alltså jag har ju inte planerat egentligen hur länge jag ska använda den utan det beror ju på barnet. Mesta dels vill jag att den ska funka de första månaderna och även under amningen. Kommer ha min 3 åring hemma så kan vara bra att inte bli låst och sådär.
Svar på tråden Bärsjal hjälp! :)