• isvinter

Andra alternativ än revlon färgbomb

Gick till frissan och gjorde slingor, blev alldeles för få dock och lite gultonade så jag gick tillbaka. Slingade igen men denna gång blev de alldeles för vita. Hela luggen är vit. Mörkblont, lite lite gult, någon annan blond nyans och mycket vitt alltså. Oj oj. Hem och hade i revlon färgbomb 931 i ca 20 min så jag skulle se mer "normal" ut och det blev faktiskt ganska bra. Helt ok. Problemet nu då, ALLT gick ju ur nu när jag tvättade håret. Precis blandat bomberna 931 och 1002, då den ena tog slut, men så här kan jag ju inte hålla på varje tvätt. Blir ju hur dyrt som helst tillslut och tidskrävande. Finns det något bra alternativ? Något som sitter lite längre och som man inte blir grön av. Vill fortfarande vara ljus så färga el tona det mörkare vill jag inte göra. Vill bara ha någon nyans mörkare som tex 931 fixade. Skulle färgmasken champagne från grazette funka? El den kanske är för mörk... Ja vad finns det därute egentligen ni som vet? :) Vill inte bli alltför guldig, men är inte ute efter silverschampo eller silvertoning (goldwell 10V).

• Svar på tråden Andra alternativ än revlon färgbomb
  • lindaothomas

Att du inte går tillbaka och kräver hjälp! Är du inte nöjd så år du inte. de hade jag gjort!
    Lycka till

• isvinter

Blir en annan frisör i så fall, går inte dit igen. Kommer antagligen lägga i mörkare slingor men inte just nu.

• isvinter
    lindaothomas skrev 2013-11-10 17:16:39 följande:
    Okej! Hoppas de löser sig för dig!
    Det gör det nog tillslut :).
  • isvinter

Finns det ingen som är ljusblond el ljusare  som ändrar nyans då och då? Just revlon färgbomb är jättebra men går ju ur alldeles för fort, iaf på mig. Fast kanske ska köpa mig ett par till iaf, så kan jag vara ljuskopparblond ena dagen, beigeblond andra och askblond den tredje... Lite dyrt i längden bara :). Ingen som provat någon annan färgbomb eller color mask? Lär bli mörkare slingor i slutändan men till dess blir det färginpackningar. Så fram med förslag nu då tack. =)

• isvinter

Men finns det verkligen ingen som har använt någon slags color mask? Mycket märkligt.

• felix veritas

Kan du inte köpa en av frisörens toningar med lite väteperoxid och i lämplig färg i, alternativt be frisören lägga i en sådan toning åt dig?

• isvinter

Vill inte tona el färga själv när det är så ljust. Mycket som kan gå fel! Måste till frisören men tänkte vänta ett tag med det och vill se ok ut under tiden :).

• felix veritas
    isvinter skrev 2013-11-14 02:43:57 följande:
    Vill inte tona el färga själv när det är så ljust. Mycket som kan gå fel! Måste till frisören men tänkte vänta ett tag med det och vill se ok ut under tiden :).
    Men isf kan väl frisören tona över ditt hår med en semi-permanent toning i liknande färg som Revlon 931? Det borde ju inte slita så mycket på håret.
  • isvinter
    felix veritas skrev 2013-11-14 22:51:58 följande:
    Men isf kan väl frisören tona över ditt hår med en semi-permanent toning i liknande färg som Revlon 931? Det borde ju inte slita så mycket på håret.

Får se vad jag hittar på när jag går till frisören. Ska inte dit än som redan skrivet.
Svar på tråden Andra alternativ än revlon färgbomb